استان ها > خراسان رضوی

۷ کیلومتر دیگر از حادثه خیزترین جاده خراسان رضوی زیر بار ترافیکی رفت



 سید احسان حسینی نجاتی رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر در حاشیه این مراسم به ایسنا گفت: سال ۱۳۹۹ قطعه‌ای از باند دوم این پروژه به طول ۱۳.۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و امروز نیز ۷ کیلومتر دیگر زیر بار ترافیکی رفت.

وی افزود: گرچه از کیلومتر ۱۳.۵۰۰ به بعد قرارداد باند دوم با شرکت پیمانکار منعقد شد، اما در سال ۱۴۰۲ به دلیل عدم تعهدات خاتمه پیدا کرد. در همان سال مناقصه دیگری برگزار و شرکت جدید نیز انتخاب شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر با بیان اینکه امروز کیلومتر ۱۳.۵۰۰ تا ۲۰.۵۰۰ به بهره‌برداری رسید، اعتبار این ۷ کیلومتر را بالغ‌بر ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این مسیر ۷ کیلومتر ۶۸ دهنه پل ابرو کوچک و یک پل بزرگ با نام بهاریه احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه گرچه قرار بود این جاده با حضور مسئولان استانی و شهرستان به بهره‌برداری برسد اما چون نمی‌خواستیم وقفه‌ای صورت بگیرد جاده امروز به نفع مردم زیر بار ترافیکی رفت، گفت: از سال ۱۴۰۲ خوشبختانه تخصیص اعتبارات روند مطلوبی داشته است. اگر تخصیص اعتبارات به همین منوال ادامه داشته باشد خواهیم توانست به زودی شاهد تکمیل شدن و بهره‌برداری از ۵۵ کیلومتر جاده باشیم.

حسینی نجاتی با بیان اینکه تا کیلومتر ۳۳.۵۰۰ در تعهد اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشمر است، افزود: به جز این ۷ کیلومتر زیرسازی سه کیلومتر دیگر هم انجام و پل‌ها در حال تکمیل شدن هستند.

خردادماه سال ۱۴۰۱، استاندار خراسان رضوی در بازدید از پروژه احداث باند دوم مسیر کاشمر به سه‌راهی شادمهر وعده داده بود که ۴۰ کیلومتر باقی‌مانده از این جاده ۵۵ کیلومتری، در هفته دولت ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اما ۲۸ تیرماه پارسال مجدد وعده داد فقط ۵ کیلومتر از ۲۰ کیلومتر قطعه دوم در هفته دولت زیر بار ترافیکی می‌رود و بخش عمده دیگر از این مسیر باقی‌مانده در دهه فجر _پارسال_ به بهره‌برداری خواهد رسید؛ اما امروز که ماه‌ها از آن وعده‌ها می‌گذرد و مناسبت‌های بسیاری سپری شد فقط ۷ کیلومتر زیر بار ترافیکی رفت.

ساخت قطعه دوم جاده شادمهر به کاشمر از سال‌های ۸۵ آغاز شده بود اما به دلیل نداشتن اعتبار و تخصیص‎ لازم کار بسیار با کندی پیش می‎رفت. در سال ۱۳۹۰ قطعه ای از این پروژه بین کاشمر و شادمهر به طول ۱۳.۵ کیلومتر از محل اعتبارات استانی و برخی اعتبارات ملی انجام و به بهره ‎برداری رسید.

جاده کاشمر به شادمهر به دلیل غیر استاندارد بودن موجب شده که تصادفات بسیاری در آن رخ دهد به طوری که از آن به عنوان جاده مرگ نام برده می‌شود.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا