بازار > خبر بازار

یک شرکت خصوصی از نگاه جدیدی به سفر کردن حرف می‌زند


به گزارش ایسنا به نقل از جاباما، به طور خاص، برخی از این سرویس‌ها اخیراً از تغییرات و ویژگی‌های جدید خود رونمایی کرده‌اند که می‌تواند در آستانه نوروز 1404 تجربه متفاوتی برای مسافران و میزبان‌ها به همراه داشته باشد.

پاسخ به نیازهای یک مسافر جست‌وجوگر

یکی از دغدغه‌های اصلی مردم برای سفر در شرایط اقتصادی کنونی، افزایش هزینه‌هاست که موجب منصرف شدن بسیاری از افراد از سفر می‌شود. در پاسخ به این نیاز، سرویس‌های آنلاین رزرو اقامتگاه به تدریج امکانات جدیدی مانند رزرو اقساطی را ارائه داده‌اند تا سفر به مقاصد مختلف برای افراد بیشتری ممکن شود. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند اقامتگاه مورد نظرشان را با اقساط بدون بهره رزرو کرده و قسط‌های خود را در ۴ ماه پرداخت کنند.

مسائل مالی مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری برای سفر هستند. بااین‌حال، سبک سفر و تنوع در تجربه نیز برای برخی مسافران اهمیت دارد. یکی از تغییرات دیگری که جاباما در پلتفرم خود ایجاد کرده است معرفی شیوه جدیدی برای سفر رفتن بر اساس نوع اقامتگاه و سپس مقصد نهایی است. حالا دیگر کاربران مهمان می‌توانند اقامتگاه مورد نظرشان را با ویژگی‌های متنوعی مثل قرار داشتن در دل جنگل یا کنار دریا و همچنین بر اساس سبک معماری مثل مدیترانه‌ای یا مثلثی جستجو کنند و به این ترتیب هدفمندتر و سریع‌تر به اقامتگاهی با ویژگی‌های مطلوب‌شان برسند. احمد ایزدپور، مدیرعامل این شرکت در گفتگو با اندیشه پویا گفت: «با این تغییر استراتژی، یعنی حرکت از مدل مقصد محور به مدل میل محور، به جای اینکه گردشگران صرفاً به دنبال مقصدی خاص باشند می توانند بر اساس حس و حالی که می‌خواهند تجربه کنند (طبیعت بکر یا آرامش روستایی) مقصد را انتخاب کنند.»

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از بررسی‌های فراوان، اقامتگاهی را انتخاب کنید، اما در روز ورود، میزبان آن را لغو کند. این تجربه برای هر مسافری ناخوشایند است. این تجربه ناخوشایندی برای هر مهمان است. اما کاربرانی که تا امروز پس از رزرو اقامتگاه بابت لغو یک‌طرفه محل از سوی میزبان نگرانی داشتند، با امکانات جدیدی که جاباما در نظر گرفته می‌توانند با خاطرجمعی بیشتری برای رزرو اقدام کنند؛ به گفته این شرکت، از این پس قرار است برای کاهش یا جلوگیری از لغو یک طرفه رزرو توسط میزبان، سازوکارهای نظراتی مشخصی در نظر گرفته شود. از جمله بررسی عملکرد میزبانان و اعمال جریمه برای لغوهای غیرموجه. همچنین، در صورت لغو رزرو، مبلغ پرداختی مهمان بدون تأخیر بازگردانده شده و گزینه‌های جایگزین برای رزرو سریع‌تر ارائه می‌شود.

یک میزبانی با کیفیت

بهبودها و تغییرات این شرکت، شامل حال کاربران میزبان هم می‌شود تا آن‌ها بتوانند میزبان شایسته‌تری برای مهمانان‌ خود باشند و با دغدغه کمتری مهمان‌نوازی کنند. در نظر گرفتن وام‌هایی تا سقف ۳ میلیارد ریال با همکاری بانک‌ها یکی از راهکارها برای کمک به میزبان‌های ممتاز، یعنی میزبان‌هایی است که میزان بالای رضایت کاربران و امتیاز بیشتری دارند.

در اجاره‌های سنتی، ارتباط میان میزبان و مهمان به‌طور معمول نظارت‌شده و منصفانه نیست. اما سرویس‌های آنلاین با رویکردی ساختاریافته‌تر، ضمن بهبود اعتماد و پاسخ‌دهی، امکان ارتباط با دستیاران میزبان را نیز فراهم می‌کنند. جاباما به عنوان بزرگترین پلتفرم انتخاب و اجاره محل اقامت، این قابلیت را با نام «دستیار میزبان» به امکانات جدید خود برای میزبان‌ها اضافه کرده است تا مهمان، خدمات اقامتی استاندارد دریافت کند. در این ویژگی یک میزبان می‌تواند در پنل کاربری خود تا 10 نفر را به عنوان دستیارش معرفی کند تا در صورت در دسترس نبودن، همچنان برای مهمان در دسترس باشد.

برخورداری از یک نظام ساختارمند در هر بازار آنلاین و اقتصادهای پلتفرمی یک بازی برد-برد برای همه ذی‌نفعان این سرویس‌ها هستند. برای مثال، این سرویس آنلاین، در راستای داشتن سیاست‌هایی عادلانه برای نمایش داده شدن اقامتگاه‌ها برای کاربران سازوکاری را طراحی کرده تا با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، ترتیب قرارگیری اقامتگاه‌ها را بر اساس میزان رزرو و امتیاز آن‌ها اولویت‌بندی ‌کند. به این ترتیب، امکان صعود رتبه یا بازگشت مجدد به رتبه‌های قبلی برای اقامتگاه‌ها وجود دارد تا رقابت کامل میان اقامتگاه‌ها ایجاد شده و کیفیت میزبانی ارتقا پیدا کند.

از سوی دیگر، وجود بازارگاه‌های آنلاین فضای پاسخگویی، شفافیت و ارتباط دو طرفه را فراهم می‌کنند. در تغییرات اخیر جاباما امکان ثبت تیکت در پنل میزبان‌ها فراهم شده تا آن‌ها بتوانند درخواست‌ها و پرسش‌هایشان را با واحد پشتیبانی در میان بگذارند. به این ترتیب امکان رصد لحظه‌ای و پیگیری سریع‌تر فراهم می‌شود.

یک شرکت خصوصی از نگاه جدیدی به سفر کردن حرف می‌زند

بازار جهانی اجاره کوتاه مدت  و ایران

کسب‌وکارهای آنلاین اجاره اقامتگاه در ایران طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند، اگرچه سرعت این رشد در مقایسه با سایر صنایع کمتر بوده است. بدون تردید حوزه گردشگری در ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و مسیر رونق آن تحت تأثیر شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشور است. آمار جهانی پیش‌بینی می‌کند که درآمد بازار اجاره کوتاه مدت اقامت تا سال 2025 از مرز 100 میلیارد دلار خواهد گذشت. بااین‌حال و با وجود ابتکارهای نوآورانه پلتفرم‌های آنلاین برای تسهیل مسافرت، بازار اجاره آنلاین در ایران هنوز نتوانسته جایگاه اصلی خود را در مقابل اجاره‌های غیررسمی پیدا کند. با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر ایران از نظر جاذبه‌های متنوع گردشگری و افزایش اقبال نسبت به اقامتگاه‌های غیر هتلی از یک طرف و قابلیت‌ها و امکانات مختلف سرویس‌های آنلاین اجاره اقامتگاه مانند جاباما از سوی دیگر، هنوز راه درازی برای معرفی شهرها و روستاهای مختلف ایران به عنوان مقاصد سفرهای کوتاه مدت در میان ایرانیان و گردشگران خارجی وجود دارد.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا