استان ها > کهگیلویه و بویراحمد

دانش آموزان برخی کلاس‌ها در مدارس یاسوج ۲ برابر استاندارد هستند



ابراهیم دباغ روز یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: تحول در حوزه آموزش و پرورش جزء دغدغه شخص رئیس جمهور و اولویت‌های دولت چهاردهم است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی که با آن روبه‌رو هستیم، مسأله فضا و تجهیزات است، اظهارکرد: در مدارس متوسطه یاسوج مرکز استان، با کلاس‌های ۴۳ نفره مواجهیم که بیش از دو برابر استاندارد تعریف‌شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل فضا در هنرستان‌های فنی و کاردانش خاطرنشان کرد: در برخی از مدارس، ظرفیت کلاس‌ها به ۱۰۰ درصد رسیده و حتی تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس به ۶۵ نفر افزایش یافته است. 

دباغ با تاکید بر اینکه به چهار هنرستان جدید در مناطق مختلف یاسوج، به‌ویژه در مناطقی مانند شرف‌آباد، اکبرآباد و مرکز شهر نیاز داریم، تصریح کرد: از لحاظ عدالت منطقه‌ای، باید به توسعه فضاهای آموزشی در مناطق مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه درشهرستانها نیاز به ایجاد هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای وجود دارد، ادامه داد: با وجود اینکه امسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و توزیع شده است، هنوز این تجهیزات پاسخگوی نیازهای آموزشی و تجهیزاتی هنرستان‌ها نیست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات مدارس متوسطه را کمبود کمک‌آموزشی‌ها دانست و عنوان کرد: در مرکز شهر ممکن است تجهیزات موجود باشد، اما به محض اینکه از مرکز فاصله می‌گیریم، کمبودهایی مانند نقشه‌های جغرافیا، کره‌های جغرافیایی و نمودارهای تاریخ به شدت احساس می‌شود.

دباغ یکی از دغدغه‌های دولت چهاردهم را توجه به آموزش در مناطق محروم عنوان و تاکید کرد: این مشکلات و چالش‌ها اکنون در دستور کار دولت قرار دارد و فضاهای آموزشی و تجهیزات به‌طور جدی در حال بررسی و پیگیری هستند.

وی با بیان اینکه تحول در حوزه آموزش و پرورش جزء دغدغه شخص رئیس جمهور و از اولویت‌های دولت چهاردهم است، افزود: در پنج سال آینده، با توجه به تحولات جهانی و نیاز به نیروی انسانی ماهر، باید آموزش‌ها به سمت شایستگی‌های کاربردی سوق یابد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: دولت در تلاش است تا با سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش آموزش، نیروی کار ماهر و توانمندی را برای آینده کشور آماده کند.

دباغ در تحلیل وضعیت موجود آموزشی تصریح کرد: باید شرایط زمانی و مکانی هر منطقه را به‌طور دقیق بررسی کرده و بر اساس نقاط قوت و ضعف هر منطقه، راهکارهایی برای بهبود و رفع مشکلات ارائه دهیم.

وی هدایت تحصیلی مقطع متوسطه اول، توسعه رشته‌های مهارتی، توانمندسازی معلمان،ساخت و تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و هدایت آنها به سمت درآمدزایی، جلوگیری از تعطیلی زودهنگام مدارس در ماه‌های پایانی سال، نظارت بر اجرای دقیق شاخص‌های آموزشی، از جمله گذر از پایه ششم و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله اولویت‌های کاری خود در مقطع متوسطه عنوان کرد.

ارتباط فردا: دباغ با تاکید بر اینکه باید ۵۰ درصد از دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وارد شوند، بیان کرد: تقویت زیرساخت‌ها در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا