تدوین بستههای آموزشی متناسب با سند تحول در مدارس اصفهان در دستورکار است
محمدرضا نظریان در کارگروه اجراییسازی سند تحول بنیادین، بر لزوم تمرکز، انسجام و اثرگذاری عملی این سند در مدارس تاکید و اظهار کرد: هدف از جلسات به دلیل این است که بتوانیم با تفکر و خلاقیت، سند تحول را از مرحله نظری به عرصه عمل در کلاسهای درس و محیط مدارس منتقل کنیم؛ در این راستا، تلاش شده تا دورههای توانمندسازی برای مربیان و رهیاران تحول برگزار شود و طرحهای متعددی برای عملیاتیسازی سند به اجرا درآید.
وی با اشاره به اقدامات معاونتهای مختلف آموزشوپرورش افزود: کارهای ارزشمندی در حوزههای مختلف از جمله معاونت آموزش ابتدایی و معاونت آموزش متوسطه انجام شده است، اما لازم است که برنامهها از حالت جزیرهای و پراکنده خارج شده و با تمرکز بیشتری اجرا شوند تا تأثیرگذاری آنها افزایش پیدا کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان بر ضرورت ارائه یک بسته آموزشی مشخص برای هر یک از شش ساحت تربیتی سند تحول تأکید کرد و گفت: تدوین این بستهها باید در دستور کار قرار گیرد و برای هر بخش از ساعات کلاس، یک طرح تحولی تعریف شود تا معلمان در کنار آموزش دروس، مأموریتهای تربیتی خود را نیز اجرایی کنند؛ همچنین معلمان باید بدانند که وظیفهشان تنها تدریس محتوای علمی نیست، بلکه آنها در راستای تربیت دانشآموزان بر اساس اهداف سند تحول بنیادین مسئولیت دارند.
نظریان ضمن تأکید بر اهمیت پیگیری و نظارت بر اجرای سند تحول، تصریح کرد: این کارگروه باید به یک ساختار منسجم و مشخص برسد و خروجیهای عملی آن بهطور مستقیم در کلاسهای درس مشاهده شود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که با همافزایی معاونتها، رهیاران تحول، کارشناسان، پژوهشگران و نمایندگان مدارس دولتی و غیردولتی، برنامههایی طراحی شود که هم قابلیت اجرا داشته باشد و هم متناسب با سند تحول بنیادین باشد.
انتهای پیام