استان ها > اصفهان

استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان پیشران تحول آموزشی‌وپرورشی در اصفهان



محمدرضا نظریان در نخستین جلسه کارگروه هوش مصنوعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت هوش مصنوعی اظهار کرد: ایجاد درک، اهمیت و ضرورت هوش مصنوعی در مخاطبان یکی از مسائل کلیدی است که باید در اولویت برنامه‌های این کارگروه قرار گیرد؛ درک صحیح و عمیق از این فناوری می‌تواند به‌عنوان یکی از ارکان اساسی در تغییر و تحول آموزش در استان اصفهان عمل کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های داخلی آموزش‌وپرورش در حوزه هوش مصنوعی ادامه داد: شناسایی این ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آن‌ها یکی از گام‌های ضروری برای پیشبرد اهداف کارگروه محسوب می‌شود و تعریف برنامه‌های عملیاتی ساده و قابل اجرا برای معاونت‌ها و ادارات مختلف امری ضروری است که می‌تواند به تحقق هدف‌های این کارگروه کمک کند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان با اشاره به بازبینی و اصلاح مجدد برنامه تدوین شده توسعه استانی هوش مصنوعی بیان کرد: برنامه‌های توسعه‌ای باید با توجه به نیازهای روز و ظرفیت‌های موجود به‌طور مداوم بازنگری شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

وی به اهمیت همکاری میان تمامی معاونت‌ها و ادارات در این راستا اشاره و تصریح کرد: بدون همکاری و هماهنگی میان بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش، نمی‌توانیم به نتایج مطلوب دست یابیم و برای تحقق اهداف این کارگروه، همه باید در یک جهت گام بردارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به لزوم اتخاذ تصمیمات اجرایی مختلفی جهت پیاده سازی سریعتر پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی افزود: هوش مصنوعی می‌تواند تحولی شگرف در فرآیندهای آموزشی و مدیریتی به‌وجود آورد و ما باید از این فرصت به بهترین نحو بهره‌برداری کنیم.

وی بر لزوم پیگیری مداوم و نظارت دقیق بر روند اجرایی طرح‌ها و پروژه‌ها تأکید و اذعان کرد: ما به‌طور مستمر باید اقدامات خود را ارزیابی کرده و در صورت نیاز، اصلاحات لازم را اعمال کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در راستای ارتقای کیفیت آموزش در استان اصفهان به‌دست آوریم.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا