هنر > تئاتر

افزایش جذابیت جشنواره‌ها باحضورشهرداری/امیدوارم خستگی‌مان رفع شود



افزایش جذابیت جشنواره‌ها باحضورشهرداری/امیدوارم خستگی‌مان رفع شود

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، نشست خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان صبح روز یکشنبه ۶ آبان در تالار هنر با حضور حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی، امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره، سید مسعود حسینی شهردار استان همدان، مسعود ویژه مدیرکل ارشاد استان همدان برگزار شد.

در ابتدای نشست مجری برنامه ضمن خوش آمدگویی شهادت ۴ تن از اعضای ارتش را تسلیت گفت و تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را محکوم کرد.

سپس حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: لازم می‌دانم یاد و خاطره شهدای مقاومت را زنده نگاه داشته و برای شادی روحشان صلوات بفرستیم. جشنواره بیست و نهم به ایستگاه نهایی نزدیک می‌شود، حضور این جشنواره در شهر همدان تلاشی است از همه دوستانی که کمک کردند و این اتفاق در شهر جذاب و زیبای همدان در مرحله پایانی است. حوزه تئاتر در حوزه کودک ابزاری برای آموزش و پرورش بوده و در بطن آن نهادینه می‌شود، در ابتدای حضورم در عرصه نمایش جشنواره‌های این حوزه در شرف وقوع بود و بسیار خرسندم که اداره‌کل هنرهای نمایشی با وجود اتفاق ناگوار شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهشان، توقف در کار جشنواره‌ها ایجاد نکرد.

وی یادآور شد: توجه به حوزه آموزش یکی از نکاتی است که در این جشنواره قابل ارائه است. کودک و نوجوان جزو مخاطبان در حوزه امید محسوب می‌شوند و با توجه به اینکه نگاه رهبر انقلاب نیز به امیدآفرینی است این جشنواره می‌تواند این نگاه را به ثمر برساند.

نیلی ادامه داد: به نظر من حضور نهاد شهرداری برای جذابیت بیشتر جشنواره‌ها است. در جشنواره‌های مختلفی که در حوزه نمایشی داریم یکی از دغدغه‌ها این است که باید در این زمینه به یک ساماندهی درست برسیم و یکی از نهادهایی که می‌تواند کمک شایانی کند شهرداری است.

سپس سید مسعود حسینی شهردار استان همدان نیز گفت: ما همدان را به نمادهایش می‌شناسیم، نمادهای علمی چون بوعلی سینا و یا فرهنگی چون میرزاده عشقی. ما در شهری تاریخی میزبان هنرمندان هستیم که پویایی لازم را دارا است؛ شهری با قدمتی که به ۳۰۰۰ سال می‌رسد. همدان مرکز علم، دین، جهاد، هنر و مرکز همه‌ ارزش‌های جهان است. در برگزاری این جشنواره با اجرای برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان این فرهنگ از پایه‌ در کودکان و نوجوانان ما نمود پیدا می‌کند. مدیرکل ارشاد استان تلاش و زحمات زیادی را متحمل شده تا دستگاه‌ها در خدمت جشنواره باشند. امیدوارم جشنواره به بهترین شکل ممکن پیش برود و برگزار شود.

در ادامه مسعود ویژه مدیرکل ارشاد استان همدان نیز گفت: وقتی ما به یکی از متمدن‌ترین استان‌های ایران یعنی همدان می‌رسیم با مستنداتی روبه‌رو می‌شویم که حاکی از وجود آیین‌های نمایشی در چند صد سال پیش است و این جزو میراث کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود. به نظر من شاید اهمیت این فستیوال را بتوان در چند نکته خلاصه کرد. یکی از تمایزهای چشمگیر این بوده که میزان درگیری افراد در جشنواره‌های دیگر به اندازه‌ جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان نبوده است. آمار ارائه شده در سال قبل حاکی از درگیری بیش از ۱۰۰ هزار نفر در جریان جشنواره است. تمامی امکانات در نظر گرفته شده در جشنواره سبب شده است تا خیل بیشتری از افراد درگیر این جشنواره شوند.

پس از این سخنان، امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره هم طی سخنانی کوتاه گفت: برگزاری جشنواره کار بسیار سختی است علی‌الخصوص در راستای بحث هماهنگی و جذب بودجه از نهادها و ارگان‌های مختلف برای مدیران جشنواره. امیدواریم که پس از جشنواره با انرژی خوبی که از کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود خستگی حاصل از جشنواره رفع شود. تلاش کردیم جشنواره در راستای شعار «تئاتر و گفتگوی بدون مرز» پیش برود.

این گزارش تکمیل می‌شود …

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا