دسته‌بندی نشده

حوزه علمیه باید با تمام ظرفیت به فناوری‌های نوین ورود کند


حوزه علمیه باید با تمام ظرفیت به فناوری‌های نوین ورود کند

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، عصر امروز، پنجم آبان در دیدار اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه در ابتدای این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای رزمندگان جبهه مقاومت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی، تصریح کرد: شرارتی که شب گذشته توسط این رژیم سرکش صورت گرفت، قطعاً با تدبیر مسئولان کشور با قدرت پاسخ داده خواهد شد به شکلی که برای کشور بازدارندگی فراهم آورد.

وی به رویکرد سال‌های اخیر حوزه‌های علمیه نسبت به فناوری‌های نوین اظهار کرد: در این عرصه همه ظرفیت حوزه باید وارد شود. بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ما در این عرصه نباید تنها مصرف کننده باشیم بلکه باید در لایه‌های عمیق‌تر این فناوری‌ها و در سطح مبنایی، زیرساختی، تدوین اسناد بین المللی و…، دخیل باشیم.

رئیس جامعه المصطفی، حضور منفعل در حوزه فناوری به ویژه هوش مصنوعی را خسارت بار دانست و گفت: دخالت مبانی فرهنگی در حوزه علوم فناوری بسیار پررنگ است و باید در این لایه‌ها حضور داشته باشیم و تنها در سطح کاربر باقی نمانیم. البته استفاده از ابزار‌های موجود نیز مهم است، اما باید توجه داشت به این اندازه بسنده نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی افزود: جامعه المصطفی در حوزه بین‌الملل از تجربیات بسیار خوبی برخوردار است و آمادگی دارد در این حوزه بر اساس توانمندی و ظرفیت خود با ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه همکاری داشته باشد.

یادآور می‌شود، در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در دو حوزه تجهیز و راهبری هوش مصنوعی در پنج ضلع فنی، علمی، گفتمانی، راهبردی و بین الملل ارائه شد.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا