دسته‌بندی نشده

عزت نفس و خودباوری از نگاه قرآن


عزت نفس و خودباوری از نگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هفتکل، احسان مرادی امام جماعت مسجد امام حسین (ع) با توجه به برگزاری جلسات عزت نفس و خودباوری از نگاه قرآن برای نوجوانان پایگاه امام حسین (ع) گفت: در این جلسه ضمن تعریف خودباوری و مولفه‌های آن شامل خودباوری خانوادگی، تحصیلی، اجتماعی و جسمانی، اعضا برای هر مولفه، خود ارزیابی انجام دادند. 

در ادامه یکی از جوانان بسیجی در پاسخ به سوال خودباوری چه تاثیری در آینده نوجوانان دارد، بیان کرد: خودباوری باعث منزوی نشدن و ضامن موفقیت انسان‌ها است و احساس بی ارزشی نمی‌کنیم، اگر خودباوری نداشته باشیم نمی‌توانیم فعالیت موثری انجام دهیم و تنها با باور به خود می‌توانیم توانایی هر کاری را داشته باشیم و خود باوری اعتماد و باور انجام کار‌های سخت را به ما می‌دهد.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهرستان هفتکل در ادامه افزود:خودباوری، اعتماد به نفس یا عزت نفس از اصلی‌ترین عوامل رشد مطلوب شخصیت است، نیاز انسان به اعتماد به نفس در راستای رسیدن به اهداف خود در زندگی امری انکارناپذیر است، در تعریفی دیگر اعتماد به نفس به‌معنای ایمان به توانایی‌های ذاتی و استعداد‌های درونی فرد بر مبنای توکل بر خداوند تعبیر شده است. 

در پایان این جلسه اعضا با مفهوم خودباوری، مولفه‌های خودباوری و ویژگی انسان‌های خود باور آشنا شده و نظرات خود را در مورد تاثیرخودباوری درآینده عنوان کردند.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا