استانها > آذربایجان غربی

۱۴۰۹ تغییر کاربری کشاورزی در آذربایجان غربی شناسایی شد



۱۴۰۹ تغییر کاربری کشاورزی در آذربایجان غربی شناسایی شد

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار مهر از شناسایی یک هزار و ۴۰۹ مورد تغییر کاربری کشاورزی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۸۷۳ مورد در شهرستان ارومیه بیشترین تغییر کاربری کشاورزی را به خود اختصاص داده است

وی با اشاره به اجرای ۴۶۲ فقره احکام تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان، اظهار کرد: در احکام قطعی هم ارومیهبا ۶۶ مورد و در حوزه تبصره ۲ ماده ۱۰ هم نیز با تعداد ۲۳۲ مورد بیشترین موارد را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۷۵ مورد از احکام قضائی قطعی و ۳۸۷ مورد احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ برای تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان در هفت ماهه سال جاری در سطح استان اجرا شده است.

شهبازی اظهارکرد: تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی یکی از چالش‌های فعلی جامعه و تهدیدی برای اراضی کشاورزی به عنوان یکی از منابع پایه تولید مواد غذایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به میزان شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۴۰۹ مورد شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان انجام گرفته است.

شهبازی با بیان اینکه مقابله و برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز از اولویت‌های جهاد کشاورزی است؛ خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند به منظور نظارت همگانی و برخورد با متخلفان هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا