استانها > اردبیل

پیش‌بینی بارش برف و باران در ارتفاعات اردبیل



پیش‌بینی بارش برف و باران در ارتفاعات اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی جدید و نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه ضمن وزش بادهای شرقی – شمالی در نوار شرقی، مناطق شمالی و مرکزی استان با سرعت تند تا نسبتاً شدید، آسمان استان ابری و مه آلود شده و دمای هوا به طور نسبی کاهش می‌یابد.

وی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی و نسبتاً سرد از امشب تا عصر فردا در بیشتر مناطق استان بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر استان بارش باران و برف و در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی به ویژه در تردد جاده‌ای، کنترل دمای کارگاه‌های تولیدی، حفاظت از محصولات کشاورزی، موارد توصیه شده در هشدار هواشناسی استان شماره ۱۹ – سطح زرد تاکید می‌شود.

کوهی ادامه داد: از یکشنبه شب با خروج این سامانه بارشی از استان ضمن کاهش ابرناکی دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان به طور محسوس کاهش یافته و هوای سردی در این مناطق حاکم می‌شود.

وی با بیان اینکه در صبح دوشنبه کمینه دمای هوا زیر صفر نیز خواهد رسید، خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه با پایداری نسبی شرایط جوی آسمان استان در اغلب مناطق صاف تا نیمه ابری انتظار می‌رود.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا