استانها > زنجان

یک چهارم تسهیلات به ازدواج و جوانی جمعیت اختصاص دارد



یک چهارم تسهیلات به ازدواج و جوانی جمعیت اختصاص دارد

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، محسن افشارچی، ظهر چهارشنبه در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: در موضوع فرزندآوری با چالش‌های فرهنگی مواجه هستیم؛ چراکه تصور مردم مسائل اقتصادی است اما آمارها نشان می‌دهد در شهرستان برخوردارتر نرخ باروری کمتر است.

وی با اشاره به اینکه خیلی ها جوانی جمعیت را به مسائل اقتصادی ربط می‌دهند، یادآور شد: برخی از زوجین در فرزندآوری آسایش و بی‌دردسری امروز خود را در نظر می‌گیرند اما نمی‌دانند این موضوع در آینده باعث ناراحتی آن‌ها خواهد شد.

استاندار زنجان افزایش سن بازنشستگی، افزایش مهاجرت و کمبود نیروی کار را از معایب پیری جمعیت دانست و گفت: مسئله فرهنگ را باید جدی گرفت و دستگاه‌هایی مثل شهرداری و صدا و سیما از پوسترهای تبلیغاتی فاخر تولید شده برای اغناسازی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه اقتصاد بخشی از مسئله جمعیت است، یادآور شد: در حوزه تشویقی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، ۵.۳ همت وام ازدواج و ۱.۵ همت برای فرزندآوری مرداخت شده است.

افشارچی با اشاره به اینکه قبول داریم بخشی از مردم در صف انتظار تسهیلات هستند، عنوان کرد: یک چهارم کل وام‌های پرداختی برای ازدواج و جوانی جمعیت بوده است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته سطح درآمد سرانه متوسط زنجانی‌ها به متوسط درآمد سرانه کشوری رسیده است، تصریح کرد: رتبه سرانه درآمدی استان در کشور از ۱۳ ب ۸ رسیده است و وضعیت معیشت در استان بهتر شده است.

استاندار زنجان از افزایش ۵ درصدی ازدواج در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و افزود: بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید تدابیر لازم برای حفظ سلامت مادر و کودک و زایمان در آرامش و کم هزینه اندیشیده شود، ابراز کرد: دورکاری چند ماه قبل از زایمان و مرخصی زایمان باید در نظر گرفته شود.

افشارچی با اشاره به اینکه برای اشتغال و مسکن‌دار شدن خانواده‌های دارای فرزندان سه و چهار قلو اقدام شده است، خاطرنشان کرد: کاهش نرخ باروری در زنجان متوقف شده که اقدام خوبی است.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا