اتاق عملیات حزب اللهارتش اسرائیلتاپ 6تاپ داخلیتاپیک موبایلترجمه های ویژهتیپ گولانیجبهه جنوب لبنانجهانجهان اسلامحزب اللهخبر فوریلبنانمصر-سوریه-لبنان

اتاق عملیات حزب‌الله: «وارد مرحله جدیدی از نبردها با دشمن شده‌ایم/تاکنون در جنوب لبنان 55 نظامی اسرائیلی کُشته و 500 نفر زخمی شده‌اند»


شفقنا-اتاق عملیات حزب الله از وارد کردن تلفات و خسارات سنگین به ارتش رژیم صهیونیستی طی تلاش برای پیشروی در جبهه جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از المنار،اتاق عملیات حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقاومت اسلامی به مقابله با تجاوزات دشمن اسرائیلی علیه لبنان ادامه می‌دهد و به ارتش دشمن خسارت‌ها و تلفات سنگینی در طول جبهه جنوبی لبنان تا محل استقرار آنها در عمق اراضی اشغالی وارد می‌کند. ارتش اسرائیل از ابتدای عملیات زمینی در مرزهای جنوبی لبنان 5 لشکر را با بیش از 70 هزار نظامی و صدها تانک و جنگ‌افزار به این منطقه فراخوانده است، در مقابل صدها مجاهد مقاومت اسلامی با آمادگی کامل مانع از هرگونه پیشروی زمینی آنها به سمت روستاهای جنوبی لبنان شدند.

1: رویارویی‌های زمینی: از ابتدای هفته جاری شاهد تشدید رویارویی‌های دلاورانه مجاهدان مقاومت اسلامی با افسران و سربازان دشمن اسرائیلی به هنگام رخنه در دو بخش شرقی و غربی به سمت روستاهای العدیسه، رب ثلاثین، بلیدا، مرکبا، القوزح، عیتا الشعب و رامیا تحت پوشش آتش گسترده نیروی هوایی و توپخانه بودیم که رزمندگان اقدام به مقابله با این پیشروی‌ها در اطراف روستا یا داخل برخی روستاها با کشاندن دشمن به کمین‌های پیشرفته بودیم به طوری که درگیری‌های شدیدی با دشمن به خصوص در شهرک القوزح و رب ثلاثین از مسافت صفر در گرفت و 10 نظامی دشمن کشته و بیش از 150 نفر زخمی و 9 تانک مرکاوا منهدم و 5 بودلوزر نظامی مورد هدف قرار گرفت.

2: یگان موشکی: رزمندگان مقاومت در یگان موشکی به تدریج و به شکل فزاینده در حال هدف گرفتن تجمعات دشمن در پایگاه‌ها و پادگان‌ها در طول مرزهای لبنان و فلسطین و شهرک‌ها و شهرهای اشغالی در شمال تا پایگاه‌های نظامی در عمق فلسطین اشغالی با موشک‌های مختلف از جمله موشک‌های نقطه‌زن هستند که برای نخستین بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3: یگان هوایی: رزمندگان مقاومت در یگان هوایی به شکل فزاینده در حال هدف گرفتن پایگاه‌های دشمن از مرزهای لبنان و فلسطین تا عمق اراضی اشغالی با انواع مختلف پهپادهای انتحاری و ویژه هستند که برخی برای نخستین بار مورد استفاده قرار می‌گیرد به علاوه باید به پهپادهای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات اشاره کرد.

4: یگان پدافند هوایی: رزمندگان مقاومت در یگان پدافند هوایی با سلاح‌های مناسب به مقابله با هواپیماهای جنگی اسرائیل می‌پردازند و تاکنو دو پهپاد از نوع عرمس 450 ساقط شده است.

تاکنون تلفات دشمن طبق رصد مجاهدان مقاومت اسلامی به حدود 55 کشته و بیش از 500 زخمی رسیده است همچنین 20 تانک و 4 بولدوزر و نفربر به علاوه دو پهپاد هرمس 450 منهدم و ساقط شده است، این آمار شامل تلفات و خسارات دشمن در پایگاه‌ها و پادگان‌های مورد هدف قرار گرفته نمی‌شود.

بنا به دستورات فرماندهی مقاومت، اتاق عملیات مقاومت اعلام می‌کند که به مرحله جدید و فزاینده‌ای در رویارویی‌ها با دشمن اسرائیلی وارد شده‌ایم که روندها و رخدادهای روزهای آتی درباره آن صحبت خواهند کرد.

متن این خبر در المنار

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا