استان‌ها > کرمانشاه

فعالیت های فرهنگی باید در جامعه نمود و اثرگذاری داشته باشد



فعالیت های فرهنگی باید در جامعه نمود و اثرگذاری داشته باشد

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در یکصد و سی و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه بعد از ظهر یکشنبه با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، علی شعبانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، حجت الاسلام وحید احمدی نماینده صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، اظهار کرد: در دیداری که به منظور برگزاری اجلاسیه شهدای کرمانشاه با رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) داشتیم، ایشان کارها و اقدامات صورت گرفته را خوب ارزیابی کردند اما بر خروجی کار و اثرگذاری آن بر نسل جوان و نوجوان تاکید داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خطاب به مسئولان استان و دست‌اندرکاران اجلاسیه ملی ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه، فرمودند: «برگزاری این کنگره‌ها باید بتواند جوان امروز را به نقطه‌ای برساند که مانند جوان دوران دفاع مقدس بیندیشد، احساس مسئولیت کرده و وارد میدان شود.»

حجت الاسلام غفوری، با تاکید بر لزوم بازنگری در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، با تمرکز بر بُعد نرم افزاری، ابراز کرد: مهم‌ترین علت عدم توفیق در برخی از کارهای فرهنگی این است که کمتر به خروجی آن و تأثیری که بر کف جامعه دارد؛ فکر می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب توفیقات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت‌ها داشته‌ایم اما نباید فراموش کرد؛ ساخت فرهنگسراها و ساختمان‌های متعدد هیچ تأثیری روی قلب، فکر و اعتقادات جوانان ندارد بلکه بسیاری اوقات نتیجه عکس هم دارد.

امام جمعه کرمانشاه، گفت: مسئله‌ای که همه باید به آن فکر می‌کردیم اما در کشاکش‌های مادی از آن غافل شدیم، مسئله انسان سازی بود.

وی عنوان کرد: هدف اصلی و کار مهم ما در عرصه فرهنگی، ساخت انسان‌های مؤمن، متدین، انقلابی مسئولیت پذیر و بصیر است.

حجت الاسلام غفوری، بیان کرد: انسان سازی مدل خاص خود و ملزومات خود را دارد و در گرو ظواهر نیست بلکه احساس مسئولیت، دغدغه‌مندی و کار دلی و اعتقادی را می‌طلبد.

وی با ابراز نارضایتی از روند برنامه‌ریزی و اجرایی کردن نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف بر تسریع بخشیدن به اقدامات لازم و اعلام نهایی اجرایی شدن این مصوبه شورای فرهنگ عمومی در نشست بعدی این شورا تاکید کرد.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا