دسته‌بندی نشده

همه باید در راه اعتلای کلمة الله تلاش کنیم


همه باید در راه اعتلای کلمة الله تلاش کنیمبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 22 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد با اشاره به تلاش‌های بسیار و ارزنده مهران فاطمی گفت: امیدواریم استاندار جدید نیز منشأ خدمات ارزنده برای مردم یزد باشد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به گزیده‌هایی از نامه‌های حضرت علی(ع) به مالک اشتر بیان کرد: حضرت علی(ع) در این نامه به مالک اشتر فرمودند که ما تو را فرستادیم در سرزمینی که حاکمانی قبل از تو بوده اند و مردم آنجا به تو آن نگاهی را می‌کنند که به حاکمان قبل داشتند اما باید تو برنامه دیگری داشته باشی. حضرت چهار دستور به مالک می‌دهد که آبادی شهرها، جمع آوری خراج، اصلاح امور مردم و مقابله با دشمنان مردم باید در صدر کارهای تو قرار گیرد.

امام جمعه یزد به تشریح این نامه در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: رام کردن نفس در هنگام سرکشی و دست برداشتن از آرزوهای دراز، از مهمترین توصیه‌های حضرت به مالک اشتر بوده است. همانگونه که حضرت علی(ع) توصیه کردند؛ بخیل را در مشورت کردن دخالت نده که تو را از نیکوکاری باز می‌دارد و از تنگدستی می‌ترساند و با ترسو مشورت نکن که ترسو هم روحیه‌ات را در انجام کارها سست می‌کند؛ همانا بخل و ترس و حرص ریشه آنها از بدگمانی به ریشه خداوند متعال است، استانداران و مدیران و مسئولان این توصیه‌ها را مدنظر قرار دهند.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: نامه مالک اشتر باید همگان مطالعه کنند و این دستوراتی است که حضرت علی(ع) به همه مدیران، مسئولان، طلاب، روحانیون و … داده است زیرا برای رسیدن به تکامل باید مسیر تکامل را با استفاده از دستورات درست و اصولی طی کنیم. همه باید در راه اعتلای کلمه الله تلاش کنیم تا هم سعادت خود و هم مردم را تأمین کنیم.

مهران فاطمی، استاندار سابق یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه توفیق خدمت به سخت‌کوش‌ترین، با تدبیرترین و همراه‌ترین مردم ایران زمین نصیب بنده شد، اظهار کرد: عملکردها زمانی ارزشمند است که دو ویژگی داشته باشد که اول اینکه با اخلاص و برای خداوند باشد و دوم اینکه رضایت مردم را به صورت نسبی جلب کند.

 

وی، از محمدرضا بابایی استاندار جدید به‌عنوان یک نخبه و فاضل نام برد و گفت: استاندار جدید دارای تحصیلات عالیه و مسلط به چندین زبان خارجی و همچنین حافظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه هستند و در دولت چهاردهم نماد وفاق ملی است.

یادآور می‌شود در این مراسم از خدمات مهران فاطمی تجلیل و محمدرضا بابایی به عنوان استاندار یزد معرفی شد.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا