استانها > فارس

حافظ به واسطه اتصال با قرآن بزرگ شده است



حافظ به واسطه اتصال با قرآن بزرگ شده است

احمد ابوالقاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه برگزاری برنامه محفل در حافظیه شیراز، با اشاره به اینکه همواره از سفر به شیراز خاطرات خوبی در ذهنم ماندگار است، گفت: این نخستین بار است که به بهانه بزرگداشت یادروز حافظ به شیراز سفر می‌کنم و قطعاً این سفر هم سفر ماندگار و خوش خاطره‌ای خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ ما هرکس با قرآن اتصال پیدا کند بزرگ می‌شود، گفت: قرآن آنقدر عظمت دارد که حتی در میان آنهایی که دروس دینی تدریس می‌کنند اگر به تفسیر قرآن و انتقال مفاهیم قرآن بپردازند ماندگار می‌شوند لذا هرکس با قران انس بگیرد بزرگ‌تر می‌شود.

این استاد بزرگ قرآن کریم افزود: حافظ نمونه‌ای از انسانی است که فقط قدرت شاعری اش نیست بلکه قدرت مفاهیمی که انتقال می‌دهد آنها حافظ را حافظ کرده است، چنانچه ما در همان برهه شعرای مطرح دیگری هم داشته‌ایم اما حافظ در میان آنها ماندگارتر می‌شود.

او با تاکید بر اینکه هر کس به دریا وصل شود، دریا می‌شود، گفت: قرآن معجزه‌ای دریاگونه است که اگر به آن وصل شویم دریا می‌شویم.

میزبان برنامه محفل در پاسخ به اینکه چرا برنامه محفل در قلب مردم نفوذ کرده است، عنوان کرد: به قول امام رضا (ع) اگر مردم خوبی کلام ما را ببینند حتماً تبعیت می‌کنند، کلام که عوض نشده این ما هستیم که می‌توانیم قالب جذاب را انتخاب کنیم برای انتقال مفاهیم قرآن، محفل یک قالب جذاب برای انتقال مفاهیم قرآنی بود، مفاهیم همان مفاهیم بود اما طی ۱۴۰۰ سال شیوه‌های انتقال ما متفاوت بود، لذا اصل، معجزه و بزرگی قرآن است و شیوه‌های انتقال تفاوت دارد که محفل یک شیوه جذاب و جدید برای انتقال مفاهیم قرآن شد.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا