دسته‌بندی نشده

چرا اسرائیل از هر زمانی ضعیف‌تر شده است


چرا اسرائیل از هر زمانی ضعیف‌تر شده است

امروز رژیم منحوس صهیونیستی ضعیف‌تر از همیشه شده و روز به روز به سمت ضعف بیشتر و زوال گام بر می‌دارد که به ۲۰ علت مهم این زبونی و ضعف اشاره می‌شود.

(۱) نزدیک یک‌سال است که اسرائیل درگیر جنگ غزه شده و اصلاً فکر چنین جنگ فرسایشی برایش قابل تصور نبود.

(۲) اسرائیل تمام توانش را در مقابله با حماس و در جنگ غزه به کار برده اما جبهه مقاومت صرفاً برای بازدارندگی و جلوگیری از جنایت‌های اسرائیل فقط عملیات‌های ایذایی داشته است.

(۳) اسرائیل عملاً وارد جنگ شده و طبیعتاً هر‌ آنچه در‌ چنته دارد رو‌‌ کرده است؛ اما‌ میزان قدرت جبهه مقاومت منطقه بزرگ‌ترین معمای ذهنی صهیونیسم و حامیان اوست.

(۴) روحیه ارتش اسرائیل پس از یک‌سال جنگ ضعیف شده و ادامه جنگ با چنین سربازانی ممکن نیست و اساساً ترورهای این ایام به علت سرپوش‌ گذاشتن بر شکستی بوده که بر پیکره ارتش رژیم منحوس وارد شده است. 

(۵) اسرائیل پس از یک‌سال جنگ فرسایشی غزه، توان جنگ زمینی سنگین با حزب‌الله را ندارد.

(۶) شرایط کوهستانی شمال سرزمین‌های اشغالی از بزرگ‌ترین مانع‌های جنگ زمینی اسرائیل با حزب‌الله است.

(۷) در جنگ زمینی و با توجه به تجربه‌های حزب‌الله در جنگ‌های گذشته، در کوهستان‌های شمال مناطق اشغالی تعداد اسرا و تانک‌های نابود شده اسرائیل چشم‌گیر است.

(۸) تجربه جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی و‌‌‌ نیروهای ویژه رضوان، کابوس اسرائیل در جنگ زمینی اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود.

(۹) اسرائیل از پس غزه در محاصره بر نیامد، چه برسد به حزب‌الله با یک تشکیلات منسجم، قوی، روشمند و دارای سلاح‌های پیشرفته و بهره‌مند از یک جبهه وسیع منطقه‌ای و‌ پایگاه‌های مختلف.

(۱۰) اسرائیل از یک‌سال قبل اقتصادش نیز درگیر است و یمن در دریای سرخ نبض اقتصاد اسرائیل را به هم ریخته و شرکت‌های اقتصادی زیادی در اسرائیل با مشکل مواجه شده‌اند.

(۱۱) مردم غاصب اسرائیل هم دیگر روحیه ندارند؛ تصور کنید یک‌سال آژیرهای خطر در گوش صهیونیست‌ها می‌پیچد و گاهی بیش از یک میلیون نفر به پناهگاه‌های زیرزمینی فرار می‌کنند.

(۱۲) مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی رقم خورده و خانه‌های زیادی در شهرک‌های صهیونیستی از سکنه خالی شده است.

(۱۳) در دو سال گذشته اختلاف داخلی در اسرائیل بیش از هر زمانی شده و در پاسخ‌های کوبنده جبهه مقاومت به اسرائیل، این اختلاف بسیار بالا خواهد گرفت.

(۱۴) با وجود آمادگی چند لایه دشمن برای پاسخ‌های احتمالی، اما ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های بالستیک ایران را همه دنیا مشاهد می‌کنند.

(۱۵) با فرود آمدن موشک‌های بالستیک، شب جشن سال نوی یهودی‌های صهیونیستی به عزا مبدل و به شب جشن و اعتماد به نفس مردم فلسطین و غزه تبدیل شد.

(۱۶) موج جدید اختلاف داخلی اسرائیل شروع شد، شهردار تلاویو توقف هر چه سریع‌تر جنگ لبنان را درخواست کرد و نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داد.

(۱۷) در پی حملات بالستيكی ايران، دولت ترسوی صهیونیستی عاجز می‌شود و به شهرک‌نشینان اخطار می‌دهد که از فرود آمدن موشک‌های بالستیک ایران فیلمبرداری نکنند.

(۱۸) در دو حمله بالستیکی‌ وعده صادق ۱ و وعده صادق ۲ که مستقیم از ایران انجام‌ شد، تنها اهداف نظامی و امنیتی در اسرائیل مورد هدف قرار گرفت؛ حال اگر شهرک‌ها یک‌بار توسط ایران بمباران شود به نظر شما دیگر صهیونیست ترسویی در مناطق اشغالی باقی خواهد ماند؟

(۱۹) در عملیات وعده صادق ۲، ۹۰ درصد‌ موشک‌های بالستیک شلیک شده به اهداف اصابت کردند. این اهداف عبارتند از: مرکز ترور موساد، ۳ پایگاه هوایی نظامی اصلی اسرائیل در نزدیکی تلاویو، پایگاه هوایی تل‌نوف، پایگاه هوایی نواتیم محل اجتماع هواپیماهای F35 (امن‌ترین منطقه اسرائیل که تحت محافظت شدید است)، پایگاه هوایی هاتزریم محل اجتماع هواپیماهای F15 که عامل شهادت سید مقاومت بودند، رادارهای راهبردی، مراکز تجمع تانک‌ها و نفربرها.

(۲۰) سرهنگ ذخیره اسرائیلی: اقتصاد و آموزش صدمه دیده، بیمارستان‌ها به زیرزمین منتقل شده و فرودگاه‌ها بسته شده است. بحث کشته‌ها صرفاً ملاک نیست بلکه کشور فلج شده است و ما تحمل حملات دیگر را نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مالک حسنی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد 

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا