استانها > مازندران

۴۰ پروژه سرمایه گذاری موقوفات در مازندران اجرا شد


ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری شامگاه سه شنبه در حاشیه برنامه‌های هفته وقف اظهار کرد: امروز ۲۶ پر وژه موقوفات و بقاع متبرکه با هزینه ۲۶۴ میلیارد تومانی افتتاح و ۱۴ پروژه با پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری ۱۶۷ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به تجلیل نمادین از ۸۰ واقف مازندرانی افزود: طی سال‌های اخیر ۳۶۴ وقف جدید داشتیم، از سال گذشته تاکنون نیز ۸۵ وقف جدید ثبت شد که ۸۰ درصد موقوفات منفعتی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه روز گذشته ۸ وقف جدید داشتیم، از مردم استان برای مساعدت در ساخت و ساز امامزاده عباس (ع)، عبدالله (ع)، بسمل و بی بی زینب (س) و سایر امامزادگان درخواست حمایت کرد.

حیدری‌‎جناسمی گفت: در مجموع دو نوع وقف شامل؛ وقف انتفاعی و منفعتی داریم، وقف منفعتی درآمد ایجاد می‌کند.

همچنین با حضور استاندار مازندران، فاز نخست طرح توسعه حرم امامزاده عبدالله (ع) آمل شامل شبستان، سنگ‌فرش، درب و پنجره چوبی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مساحت شبستان امامزاده عبدالله (ع) آمل ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع می‌باشد که جزو یکی از بزرگترین اماکن مذهبی و بقاع متبرکه کشور به‌شمار می‌رود.

همچنین نمایشگاه زنجیره محصولات تولیدی اراضی کشاورزی موقوفات مازندران برپا و تولیدات کشاورزی اراضی وقفی استان به نمایش گذاشته شد.

یوسف نوری استاندار مازندران در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند اوقاف مازندران در ورود به بحث تولید محصولات کشاورزی، گفت: اوقاف با ورود به تولید محصولات کشاورزی گام مهمی در بحث خودکفایی و رونق تولید برداشته است و از این ظرفیت باید برای ورود به بحث اصلاح بذر، بسته بندی محصولات و صادرات استفاده کند.

در پایان این مراسم در قالب همایش یاوران وقف از واقفین خیراندیش، فعالان عرصه وقف وقف و بقاع متبرکه تجلیل به عمل آمد.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا