استانها > لرستان

لزوم برخورد جدی با مطب‌های غیرمجاز سقط‌جنین در لرستان



لزوم برخورد جدی با مطب‌های غیرمجاز سقط‌جنین در لرستان

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، مریم کوشکی ظهر امروز دوشنبه در کارگروه پیشگیری از سقط‌جنین در سخنانی، اظهار داشت: باتوجه‌به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، پیشگیری از سقط‌های عمدی جنین یکی از عواملی است که در تحقق اهداف جوانی جمعیت تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین، لازم است که نظارت و بازرسی از مطب‌های مامایی و زنان زایمان افزایش یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: شناسایی و برخورد جدی با افرادی که در مطب‌ها به‌صورت غیرمجاز اقدام به سقط‌جنین می‌کنند و همچنین مراکز عرضه و فروش داروهای سقط‌جنین باید در دستور کار قرار گیرد و با همکاری نهادهای امنیتی اجرا شود.

کوشکی، گفت: در این راستا، تیم‌های بازرسی مشترک شامل نماینده معاونت درمان، نماینده معاونت بهداشت و نماینده نظام‌پزشکی با همکاری اداره اماکن از مطب‌ها و مراکز مامایی و زنان بازرسی خواهند کرد و متخلفان به مراجع قضائی معرفی و به‌شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در حوزه پیشگیری از سقط‌جنین عمدی، یادآور شد: افتتاح مراکز نفس در سطح استان و ارائه مشاوره مامایی و روان‌شناسی به مراجعین، انجام و پیگیری آزمایش‌ها و سونوگرافی و ارجاع برخی پرونده‌ها به پزشک متخصص و پیگیری برای مسائل و مشکلات مراجعه‌کنندگان به مراکز نفس از جمله اقدامات مؤثر در این حوزه است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: برگزاری میزگرد و کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های هدف مختلف، تهیه محتواهای آموزشی، پوسترها، پمفلت، کلیپ، بیلبورد و…. و انتشار در مکان‌های عمومی و فضای مجازی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه است.

کوشکی با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در جامعه تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت و باید در کنار اقدامات قهری، این‌گونه موارد نیز در دستور کار قرار بگیرد.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا