سلامت > درمان

درمان ترکیبی عمر مبتلایان سرطان کلیه پیشرفته را ۲ برابر می کند



درمان ترکیبی عمر مبتلایان سرطان کلیه پیشرفته را ۲ برابر می کند

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر به نقل از مدیسن نت، محققان در مرکز جامع سرطان رزول پارک در بوفالو نیویورک، رژیم جدید درمانی شامل ترکیبی ازpazopanib (Votrient) و bevacizumab (Avastin) را توسعه دادند.

پازوپانیب دسته‌ای از داروهای سرطان است که به عنوان مهارکننده‌های تیروزین کیناز (TKIs) شناخته می‌شوند. این داروها با مسدود کردن سیگنال‌دهی فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) کار می‌کنند- مکانیزمی کلیدی که سلول‌های سرطانی برای رشد به آن نیاز دارند.

در آزمایشات قبلی که منجر به تأیید پازوپانیب توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده شد، این دارو به میانگین بقا (بدون پیشرفت سرطان) کمی بیش از ۱۱ ماه در میان افراد مبتلا به تومورهای کلیوی منجر شد.

کارآزمایی جدید که شامل ۵۱ بیمار بود، نشان داد که ترکیب درمان پازوپانیب با بواسیزوماب این بقای بدون پیشرفت را دو برابر کرد و به طور متوسط به بیش از ۲۳ ماه رساند.

بیماران پازوپانیب و بواسیزوماب را در سیکل‌های درمانی ۱۰ هفته‌ای دریافت کردند.

آنها ابتدا طی روزهای ۱ تا ۲۸، تحت درمان با پازوپانیب قرار گرفتند.

تیمی به سرپرستی دکتر «سابی جورج» توضیح داد: « پازوپانیب با خاموش کردن VEGF کار می‌کند، اما هر افزایشی در VEGF می‌تواند منجر به مقاومت سلول‌های سرطانی در برابر دارو شود.»

سپس بیماران بواسیزوماب را در اواسط چرخه ۱۰ هفته‌ای (روزهای ۳۶ تا ۵۰) دریافت کردند، زیرا این دارو VEGF را خنثی می‌کند- که به طور بالقوه قدرت مبارزه با سرطان پازوپانیب را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد این استراتژی مؤثر بوده است و عمر بیمارانی را که آن را دریافت کرده اند بسیار افزایش داده است.

برخی از بیماران مبتلا به سرطان کلیه پیشرفته کاندیدای خوبی برای داروهای قوی ایمونوتراپی سرطان بودند، اما تیم جورج خاطرنشان کرد که پازوپانیب / بواسیزوماب ممکن است گزینه ایمن‌تری برای برخی باشد.

محققان خاطرنشان کردند که درمان دارویی ترکیبی، ایمنی بالاتری در مقایسه با ترکیبات ایمونوتراپی داشت.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا