استان ها

🔸 تمهیدات لازم برای آغاز فصل زراعی جدید در لرستان اندیشیده شده است


همسونیوز:همسونیوز:همسونیوز:به گزارش خبرنگارمهر سید عماد شاهرخی عصر امروز یکشنبه در مراسم آغاز بزرگ‌ترین بازارچه آبزیان غرب کشور در لرستان، اظهار داشت: طی سه سال گذشته در حوزه‌های بخش کشاورزی لرستان رکوردهای تاریخی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تولید گندم استان از ۱۲۳ هزار تن به ۵۴۰ هزار تن رسیده و همین رکورد تاریخی در زمینه بذر هم اتفاق افتاده است، گفت: باتوجه‌به اینکه پایه و اساس کار تولید گندم بذر است، برای اولین‌بار در تاریخ کشاورزی لرستان تولید بذر به ۲۴ هزار تن رسید، این در حالی است که بالاترین رکورد این محصول درگذشته ۲۱ هزار تن بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: در تاریخ کشاورزی لرستان برای اولین‌بار افزایش سه برابری دانه‌های روغنی داشته‌ایم و تولید از دو هزار و ۵۰۰ تن به بالای هفت هزار و ۵۰۰ تن رسیدیم.

شاهرخی با بیان اینکه در حوزه آب‌وخاک و امور اراضی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در بحث آبیاری تحت‌فشار برای اولین‌بار در تاریخ کشاورزی لرستان رتبه دوم کشور را کسب کردیم در حوزه امور اراضی جایگاه استان در سال‌های گذشته در رتبه ۲۸ کشوری بود، اما در آخرین ارزیابی که ماه قبل اعلام شد رتبه چهارم کشور را کسب کردیم.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته ۴۵۰ پروژه در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است، ۲۴۰ مورد از این پروژه‌ها، طرح‌هایی بوده که تعطیل شده بودند که اکنون به چرخه تولید رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه سخنان خود، تأکید کرد: تمهیدات لازم برای آغاز فصل زراعی جدید در استان اندیشیده شده است.

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا