استانها > ایلام

چالش‌های فضای مجازی نیازمند آگاهی و به روز بودن اطلاعات است



چالش‌های فضای مجازی نیازمند آگاهی و به روز بودن اطلاعات است

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، سردار قدرت کریمیان، جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام روز سه شنبه ر اولین رویداد رسانه‌ای بانوان (طنین) که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، به اهمیت نقش مادران در خانواده و جامعه اشاره کرد و گفت: مادران می‌توانند با محبت و توجه، فضای امن و آرامی برای فرزندانشان ایجاد کنند و به عنوان محور اصلی خانواده نقش آفرین باشند.

وی تأکید کرد: تأثیرات منفی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برخانواده‌ها و بویژه جوانان، نیاز به توجه و دقت بیشتر در انتخاب محتوای تولید شده را یادآوری می‌کند.

سردار کریمیان ادامه داد: نقش مادری نه تنها در تربیت فرزندان بلکه در حفظ بنیان خانواده و ایجاد محیطی سالم و پرمحبت برای داشتن خانواده‌ای الگو و پر انگیزه نیز بسیار مهم است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) بیان داشت: موفقیت یک زن در عرصه‌های اجتماعی و حرفه‌ای نباید باعث شود اصل فدای فرع شده و نقش مادری‌اش تحت‌الشعاع قرار گیرد. نقش مادری باید همیشه در بالاترین جایگاه در میان سایر نقش‌ها باشد.

وی در ادامه افزود: موفقیت واقعی زمانی حاصل می‌شود که فرد بتواند در همه ابعاد زندگی‌اش تعادل برقرار کند.

سردار کریمیان به چالش‌های فضای مجازی و تأثیرات منفی آن‌ها بر جامعه جوان اشاره کرد و گفت: این عوامل می‌توانند سموم مهلکی را به پیکر جامعه تزریق کنند. مادر می‌تواند با تاثیر گذاری مثبت بر اعضای خانواده پادزهری مناسب برای خنثی‌سازی آسیب‌های فضای مجازی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در یک خانواده، اگر پدر از مسیر صحیح خارج شود، با وجود مادر، کانون خانواده می‌تواند حفظ شود. اما اگر برعکس باشد، این امکان بسیار کمتر است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) با اشاره به تجربیات مادران افزود: مادران جامعه ما به خوبی می‌دانند که چه تأثیری می‌توانند در خانواده داشته باشند. آیا ممکن است در یک خانه گرم و دوست‌داشتنی که مادر مهربانی در آن حضور دارد، فرزندی به سراغ مواد مخدر و اعتیاد برود؟

سردار کریمیان همچنین بر اهمیت ارتباط عمیق مادر با فرزندش تأکید کرد و گفت: این ارتباط دنیایی از عشق و محبت را به همه اعضای خانواده منتقل می‌کند و نمی‌گذارد این مشکلات بروز کند.

وی بیان داشت: هر یک از ما باید در راستای ساختن آینده‌ای بهتر برای جامعه تلاش کنیم و نباید برای ساختن آینده منتظر دیگران باشیم و بایداز آسیب‌های اجتماعی حال و آینده آگاهی کافی داشته باشیم و با این دانش و آگاهی از وقوع آنها جلوگیری کنیم.

سردار کریمیان به اهمیت معرفی الگوهای موفق و تلاش برای افزایش آگاهی در جامعه، به ویژه در میان بانوان، اشاره کرد و گفت: لزوم حفظ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در برابر تهدیدات فرهنگی و اجتماعی، پیامی مهم برای همه ماست که به ما می‌گوید هیچ گاه از این مسیر خارج نشویم.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در دنیای امروز، بر تلاش برای تقویت بنیان خانواده و ارتقاء سطح آگاهی اجتماعی تأکید کرد و گفت: این امر می‌تواند به ایجاد جامعه‌ای سالم‌تر و پایدارتر منجر شود.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا