استانها > بوشهر

وصعیت تردد کامیون‌ها در سیراف موجب نارضایتی مردم است



وصعیت تردد کامیون‌ها در سیراف موجب نارضایتی مردم است

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، حجت‌الاسلام صادق عاشوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سیراف اظهار داشت: اقتصاد ایران در شرایط کنونی با چالش‌های جدی مواجه است که ناشی از تحریم‌ها و ناترازی‌های داخلی است.

امام جمعه بخش سیراف افزود: یکی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دولت حل مشکل اقتصادی است و فرمودید اولویت امروز جامعه حل مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان درس‌های پیامبر اعظم (ص) در راهبری جامعه گفت: وجود نورانی پیامبر صلّی الله علیه و آله، بزرگترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی بوده است و امروز هم می‌تواند باشد؛ چون اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدسِ بزرگوار، با عاطفه و عشق توأم است و لذا آن بزرگوار، مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ی مسلمان‌ها است و همین محوریت، یکی از موجبات انس دل‌های مسلمین و نزدیکی فِرَق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید.

وی گفت: بزرگترین تبلیغ برای اسلام، شاید همین باشد که ما چهره‌ی پیامبر اسلام را برای بینندگان و جویندگان عالم روشن کنیم و بسیار بجاست قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، با روش‌های و شیوه‌های فرهنگی و هنری پیچیده‌ی خود، چهره‌ی آن بزرگوار را در اذهان مردمِ بی‌خبرِ عالم مخدوش کنند، مسلمانانِ هنرمند و مطلع و وارد به شیوه‌های گوناگون در عالم، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم و مکرّم، کار علمی و فرهنگی و هنری و تبلیغی بکنند.

امام جمعه بخش سیراف گفت: این‌ها کارهای لازمی است… نه فقط هم کتاب بنویسیم، بلکه باید کار هنری و تبلیغی را با شیوه‌های جدید و با استفاده از روش‌های موجود شروع کنیم و نه فقط در جمهوری اسلامی، بلکه در همه جهان اسلام، آن را انجام دهیم.

وی افزود: اگر روز نهم ربیع‌الاول را از منظر مبانی قرآنی، روایی و فطری بنگریم، معلوم می‌شود که این روز، عید امامت و ولایت و مهدویت، غدیر دوم، و در امتداد غدیر نبوی است.

وی تصریح کرد: اگر روز غدیر خم از منظر قرآن روز اکمال و اتمام است، روز نهم ربیع الاول نیز روز اکمال و اتمام امامت امامان دوازده‌گانه (علیهم‌السلام) است.

امام جمعه بخش سیراف بیان کرد: عید نهم ربیع الاول، عید آغاز امامت امام موعود (عج) و زیباترین طراحی و مهندسی فرهنگی برای مذهب و مکتب تشیع است؛ چراکه شیعه پس از دو ماه و اندی حزن مقدس، با جشن و سرور آغاز امامت حیّ و حاضر منقلب می‌شود، یعنی «یفرحون لفرحنا» پس از دو ماه «یحزنون لحزننا».

حجت الاسلام عاشوری بیان کرد: تردد کامیون و ماشین‌های سنگین و بونکرهای سوخت در شهر باعث ناراحتی و نگرانی مردم شده است آسایس و رضایت مندی مردم خط قرمز ما است.

امام جمعه بخش سیراف بیان کرد: مردم و مقامات محلی از بی نظمی در چگونگی استقرار ماشین‌های سنگین با هر عنوان و سلیقه‌ای در نقاط پراکنده سطح شهر و محدوده‌ی تردد وسائط نقلیه عمومی شهروندان گلایه مند هستند، بخصوص اینکه در آستانه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس قرار داریم و این پدیده به ظرفیت محدود شهر از ابعاد توقفگاه‌های نامتعارف ماشین‌های سنگین که از مناظر مختلف هم خطر آفرین، ایجاد مزاحمت در رفت و آمد عمومی، بهم ریخت چشم انداز شهری و همچنین ایجاد آلودگی مضاعف، آسیب و عوارض زیرساخت‌ها و امکان بروز سو تفاهم و درگیری را افزایش می‌دهد.

وی گفت: صریحاً و قاطعانه خواستار پیگیری مطالبه‌ی مردمی در این راستا و رفع نگرانی اهالی هستیم.

وی بیان کرد: لذا استدعا داریم در حومه و خارج شهر سیراف متولیان امر نسبت به تعبیه پارکینگ‌ها و توقف گاه‌های مناسب و ساماندهی نحوه استقرار ماشین‌های سنگین تا قبل از پایان شهریور همکاری لازم را مبذول دارند.‌

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا