استانها > زنجان

وجود سینما بیانگر بلوغ فرهنگی یک جامعه است



وجود سینما بیانگر بلوغ فرهنگی یک جامعه است

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، اصغر حاج‌علی‌اکبری بعد از ظهر چهارشنبه در سومین جشن مهر سینمای ایران که در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه استان زنجان در حوزه سینما وضعیت مطلوبی دارد، افزود: بدون شک، وجود سینما در هر جامعه‌ای بیانگر بلوغ فکری آن جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مردم زنجان ثابت کردند که اهل سینما بوده و علی‌رغم اینکه این شهر فقط دو سینما با ۵۵۰ صندلی دارد اما استقبال خوبی از این عنصر شاخص فرهنگی به عمل می‌آید، اظهار کرد: آمار حاکی از آن است که به طور متوسط در طول ماه حدود ۲۲ هزار نفر در دو سینمای زنجان به تماشای فیلم می‌نشینند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای بهره‌مندی همه شهرستان‌ها از سینما به عنوان شاخص‌ترین عنصر فرهنگی جامعه این است که بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی در احداث سینما بهره‌مند شویم، تصریح کرد: در همین راستا پیگیر ساخت سینما در شهرهای ابهر و قیدار هستیم تا مردم این دو شهر نیز از این ظرفیت فرهنگی برخوردار شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه هم‌اکنون یکصدمین سال ورود سینما به ایران را پشت سر می‌گذاریم، خاطرنشان کرد: این جشن برای سومین سال در سراسر کشور به اجرا گذاشته می‌شود که شامل بخش‌های ملی و استانی است.

حاج‌علی‌اکبری در خصوص نحوه حضور هنرمندان زنجانی در این جشنواره، خاطرنشان کرد: ۱۴ هنرمند با نظر شورای سیاست‌گذاری در بخش‌های کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین، فیلم‌برداری، صدابرداری، صداگذاری، گریم، جلوه‌های ویژه و بازیگری و در بخش ویژه سینمادار، هنرمند پیشکسوت، مدیر حامی سینما، مؤسسات تولید فیلم و برگزیدگان جشنواره‌های مرتبط انتخاب شدند.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا