تاپ بالاتاپ داخلیتاپیک موبایلجنگ اسرائیل و حزب اللهحمله اسرائیل به حزب اللهحمله اسرائیل به لبنانخبر فوری

واشینگتن پست: حزب الله خود را بازیافته و در حال اثبات توانمندی و سرسختی خود، در برابر اسرائیل است


شفقنا – حزب الله به لطف ساختار فرماندهی منعطف، کمک ایران و سال‌ها برنامه‌ریزی برای تهاجم اسرائیل، از ضربات سنگین خود را بازیابی کرده است.

به گزارش شفقنا، نشریه آمریکایی واشینگتن پست در گزارشی پیروامون عملکرد هفته های اخیر حزب الله لبنان نوشت: پس از یک سری تلفات سرسام آور، حزب الله در حال انجام نبردی سنگین علیه نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان است و در عین حال همچنان به موشک باران آن سوی مرز ادامه می دهد، که بر انعطاف پذیری این گروه و محدودیت های عملیات زمینی اسرائیل تاکید می کند.

واشینگتن پست ادامه داد: زمانی که اسرائیل در 1 اکتبر نیروهای خود را به آن سوی مرز فرستاد، مقامات تخمین زدند که عملیات نظامی چند هفته طول خواهد کشید. بیش از سه هفته بعد، مقامات گفته‌اند که احتمالاً به چند هفته بیشتر نیاز خواهند داشت و این نگرانی‌ها را در مورد نوع ماموریتی که جنگ‌های گذشته اسرائیل در لبنان را تعریف کرده است، افزایش می‌دهد. این درحالی است که حزب‌الله در آخر هفته قبل در یک حمله پهپادی به خانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل آسیب رساند و هشدار داده است که «مرحله تشدید جدیدی» در راه است.

حزب الله به لطف ساختار فرماندهی منعطف، کمک ایران و سال‌ها برنامه‌ریزی برای تهاجم اسرائیل، از  ضربات بی سابقه ای که متحمل شد  – از جمله نفوذ دستگاه‌های الکترونیکی و ترور بیشتر رهبران ارشدش – خود را بازیابی کرده است.

به گفته دو دیپلمات عرب، پس از اینکه بسیاری از دفاتر این گروه توسط حملات هوایی تخریب شدند، مقامات حزب الله  برای ملاقات حضوری با دیپلمات های خارجی دچار مشکل شده اند. اما یک مقام لبنانی از یک حزب شیعه متحد با حزب الله گفت، ایران، حامی اصلی حزب الله، طی ماه گذشته حمایت خود از این گروه را افزایش داده و تجهیزات، مهمات و مستشاران بیشتری از طریق سوریه به لبنان ارسال کرده است. این مقام در این حال وی تاکید کرد که ایران مستقیماً در جنگ شرکت نمی کند.

محمد عفیف، رئیس دفتر رسانه ای حزب الله، نیز روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که می خواهد مستقیماً با «دشمنان مقاومت» صحبت کند.

او گفت: «یک لحظه فکر کردید که تمام شده است، اما ما را اشتباه فهمیدید… حزب‌الله توانست توانایی‌های خود را احیا کند و بخش بزرگی از توانایی‌های ما در میدان باقی بماند».

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا