سلامت > بهداشت

هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست



هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان اخیراً گزارش دادند که ترک سیگار حتی تا ۷۵ سالگی می‌تواند به طور معناداری امید به زندگی را افزایش دهد.

محققان دریافتند که سالمندان ۷۵ ساله در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند، اگر به سیگار کشیدن ادامه دهند به طور متوسط بیش از چهار سال از عمر خود را از دست خواهند داد.

از سوی دیگر، سیگاری ۷۵ ساله‌ای که سیگار را ترک می‌کند، ۱۴ درصد شانس دارد که حداقل یک سال بیشتر عمر داشته باشد و یک سیگاری ۶۵ ساله ۲۳ درصد این شانس را دارد.

محققان دریافتند حدود ۸ درصد از افرادی که در سن ۷۵ سالگی سیگار را ترک می‌کنند، در مقایسه با افرادی که به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، حداقل چهار سال بیشتر عمر می‌کنند.

محققان نتیجه گرفتند که ترک سیگار بهترین کاری است که هر فردی در هر سنی می‌تواند انجام دهد تا امید به زندگی خود را افزایش دهد.

«توی لو»، محقق ارشد از دانشگاه میشیگان، در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «ما می‌خواستیم نشان دهیم که ترک سیگار در هر سنی مفید است و انگیزه‌ای برای افراد مسن سیگاری برای ترک سیگار فراهم می‌کند.»

برای این مطالعه، محققان از داده‌های بررسی‌های سلامت، سوابق سرشماری و ثبت مرگ و میر در ایالات متحده برای ایجاد جدول امید به زندگی برای سه گروه از افراد استفاده کردند: کسانی که هرگز سیگار نمی‌کشیدند، هنوز سیگار می‌کشیدند یا سیگار را ترک کرده بودند.

نتایج نشان داد که ترک زودتر سیگار، سال‌های بیشتری به عمر افراد می‌افزاید.

به عنوان مثال، افرادی که از ۳۵ سالگی به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، به طور متوسط ۹ سال از عمر خود را از دست می‌دهند، در حالی که افرادی که از ۴۵ سالگی به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، به طور متوسط هفت سال عمر خود را از دست می‌دهند.

اما نتایج نشان می‌دهد که حتی در سنین بالا، ترک سیگار می‌تواند به افراد کمک کند تا سال‌های عمر خود را از دست ندهند.

ادامه سیگار کشیدن پس از ۶۵ سالگی حدود ۶ سال از عمر انسان را کاهش می‌دهد.

لو افزود: «در حالی که ممکن است دستاوردهای ناشی از ترک سیگار در سنین بالاتر در مقادیر مطلق کم به نظر برسد، اما بخش بزرگی از امید به زندگی باقیمانده یک فرد را نشان می‌دهد.»

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا