استانها > اصفهان

همایش تجلیل از مدیران هیات‌های مذهبی شهرستان خمینی شهر برگزاری شد



همایش تجلیل از مدیران هیات‌های مذهبی شهرستان خمینی شهر برگزاری شد

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، اصغر حاج حیدری، شهردار خمینی شهر در همایش تجلیل از مدیران هیات‌های مذهبی شهرستان خمینی شهر در سالن بصیرت شهرداری برگزار شد، گفت: خمینی شهر حسینیه ایران است، شهری با تکیه ها و حسینیه های فراوان.

شهردار خمینی شهر با اشاره به عشق وافر مردم خمینی شهر به سالار شهیدان توضیح داد: نقش هیات‌ها در فرهنگ سازی حسینی بسیار مهم است اما برخی اختلافات بین هیات‌ها مانع ایجاد یک همایش ملی در کشور شده است.

حجت الاسلام محمودآبادی امام جمعه خمینی شهر در جمع خادمان هیات‌های مذهبی گفت: امسال در محرم و صفر با آسیب جدی بی حجابی مواجه بودیم و خانواده های شهدا و مردم ولایت مدار شهرستان از این وضعیت نگران بودند و امید است که هیات‌ها بتوانند در این زمینه فعالیت های فرهنگی اثر گذار داشته باشند.

امام جمعه خمینی شهر در ادامه به بحث جوانی جمعیت اشاره نمود و توضیح داد: در سال‌های آینده با کاهش جوانی جمعیت مواجه هستیم و هیات‌ها ی مذهبی می توانند برای خانواده ها فرزند آوری را تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه همایش اظهار داشت: بزرگداشت مراسم های اهلبیت علیهم‌السلام در خمینی شهر صبغه پررنگی دارد و منبر سیدالشهدا در این شهر حسینی همچنان در بالاترین جایگاه قرار دارد.

وی با اشاره به عشق و علاقه جوانان شهرستان در اقامه مراسم مذهبی، معرفتی اهلبیت افزود: اکثر خطبا و مداحان کشوری در مدت دو ماه عزاداری سیدوسالار شهیدان در این شهر شور و شعور حسینی را دوچندان می کنند.
حجت الاسلام نقدعلی گفت: وحدت هیات‌های مذهبی شهرستان از مهم ترین امور در راستای ایجاد همایش حسینی، در یک نقطه است.

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان از موکبهای شهرستان خمینی شهر هم در مرز مهران و شهر کربلا و نجف و روزهای پایانی در مشهدالرضا تشکر و قدر دانی نمود.

وی در پایان به وضعیت غزه و لبنان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی کاری جز جنگ افروزی و ستمکاری ندارد و وظیفه هیات‌ها ست که این ظلم را فریاد بزنند و حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم غزه بیان کنند.

حسن سلیمی فرماندار شهرستان خمینی شهر در ادامه برنامه در جمع خادمان هیات‌های مذهبی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امام حسین علیه السلام از قیام عاشورا هدفی غیر از امر به معروف و نهی از منکر نداشت.

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر با ذکر حواشی ایام عزاداری محرم در شهرستان بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بایدبا همکاری دستگاه های مربوطه در طول سال فرهنگ سازی در خصوص حجاب را بومی سازی کند تا مشکلاتی که امسال در برخی هیات‌ها داشتیم با آن مواجه نشویم.

غلامرضا براتی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر با قرائت فرازی از وصیت نامه شهید ناصرالدین باغانی همزمان با هفته دفاع مقدس در جمع خادمان هیات‌های مذهبی شهرستان خمینی‌شهر بیان کرد: نیروی انتظامی خادم ملت است و برای برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان تمام تلاش خود را می‌کند که این عزاداریها در امنیت کامل انجام شود.
فرمانده فراجای شهرستان خمینی شهر افزوود: در بحث پیشگیری از جرایم با کاهش جرم روبرو هستیم و این جز با همکاری مردم امکان پذیر نیست.

فرمانده ناحیه سپاه خمینی شهر سرهنگ جواد فصیحی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین دست آوردهای جهان اسلام است گفت: صدور انقلاب اسلامی در جهان اتفاق افتاده است.

فرمانده ناحیه سپاه خمینی شهر اذعان کرد: ما با دشمنان انقلاب و قرآن و اسلام هیچگاه پیوند برادری برقرار نخواهیم کرد و با آنها پدر کشتگی هم داریم.

وی در ادامه با اشاره به این امر مهم که حمایت همه جانبه از جبهه مقاومت خواهیم داشت تصریح کرد: ما با دشمنانی که مردم مظلوم را به خاک و خون می کشند ابداً صلح نخواهیم کرد.

فصیحی اعلام کرد: ایران قرارگاه حسین ابن علی است و ما ادامه دهنده راه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هستیم و جهاد همچنان ادامه دارد.

وی تشریح کرد: شیعیان خط سرخ شهادت را رها نخواهند کرد و این سرلوحه جبهه مقاومت است چه اینکه در دوران دفاع مقدس برخی خانواده ها تمام عزیزان خود را برای تناور ماندن درخت انقلاب تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نمودند.

در پایان این مراسم از تعدادی خادمان حسینی، سخنرانان، مداحان خواهر و برادر، پرسنل نیروی فراجا، پاکبانان، خبرنگاران و فعالان عرصه مجازی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا