دسته‌بندی نشده

نکونام باید تا مدت‌ها از تیم‌های بزرگ فاصله بگیرد/ با این خارجی‌ها خیالمان در پرسپولیس راحت است


گفت‌وگو|

نکونام باید تا مدت‌ها از تیم‌های بزرگ فاصله بگیرد/ با این خارجی‌ها خیالمان در پرسپولیس راحت است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی حذف شوند دلیل آن فنی نبوده بلکه همه مشکلات دلایل غیر فنی دارند. 

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل پاختاکور در لیگ نخبگان آسیا، اظهار داشت: همانطور که در گذشته گفتم پرسپولیس از لحاظ داخلی در لیگ برتر مشکلی ندارد، اما در مسابقات بین‌المللی و آسیایی دچار ضعف هستند و آنطور که باید آرامش کافی را مقابل پاختاکور نشان ندادند. 

وی ادامه داد: هر ۲ تیم ایرانی در لیگ نخبگان عملکرد خوبی نداشتند و حتی اگر در آن بازی استقلال مقابل الغرافه در زمینی بهتر از شهر قدس بازی می‌کرد شاید نتیجه چیزی غیر از آن بود! به نظر من نباید دلمان را به کسب مقامی در این مسابقات خوش کنیم چرا که هر ۲ تیم قطعاً اگر از این مرحله حذف نشوند در مرحله بعد خواهند شد.

فنونی‌زاده تصریح کرد: وقتی می‌گویند لیگ نخبگان به این معنی است که بهترین تیم‌ها با پیشرفته‌ترین امکانات در آن حضور دارند، اما ما ۲ تیم به این مسابقات اعزام کردیم که از لحاظ بزرگی و ریشه ۱۰۰ برابر از کل تیم‌های آسیایی بالاتر هستند، اما امکانات بسیار ضعیفی دارند و همین باعث شده تا بازیکنان غرب آسیا به خاطر نداشتن ورزشگاه خوب ما را به سخره بگیرند. اگر تجهیزات لازم را فراهم نکنند نه تنها استقلال و پرسپولیس؛ بلکه تراکتور و سپاهان هم حذف خواهند شد.

مسئولان ما به هر چیزی که دست می‌زنند خراب می‌شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، تصریح کرد: دلیل چنین اتفاقات ناگواری تنها نداشتن زیرساخت‌های مناسب است. مشکل فوتبال ما ریشه‌دار است و اگر جلوی آن گرفته نشود تمام آبرویمان در سطح بین‌الملل خواهد رفت. تمام تیم‌هایی که در لیگ ایران بازی می‌کنند در عذاب هستند. سوال من از مهدی تاج این است که شما می‌دانستید در مسابقات آسیایی بازی داریم؛ چرا چنین اتفاقاتی را رقم زدید و باعث شدید ورزشگاه آزادی در این مدت طولانی غیر فعال شود؟ مگر شما رئیس فدراسیون نیستید چرا برای این مشکل تدبیری نمی‌اندیشید؟ متاسفانه مسئولان ما به هر جایی که دست می‌زنند خراب می‌شود. سوال این است که چرا اجازه بازی در ورزشگاه امام رضا را به سرخابی‌ها مقابل تیم‌های آسیایی نمی‌دهند؟ چرا نمی‌خواهند یک ورزشگاه خوب در اختیار ما قرار دهند؟ اگر رئیس فدراسیون مانع این کار شود که یک کارشکنی آشکار است، اما اگر مسئولان استادیوم چنین کاری را انجام می‌دهند که در حق هواداران ظلم می‌کنند. استادیوم امام رضا با سانتیاگو برنابئو برابری می‌کند!

تمام دردسرهای فوتبال ما به خاطر متولیان ورزش است

فنونی‌زاده با بیان اینکه با چنین استادیوم‌هایی حیثیت فوتبال ایران به خطر می‌افتد، عنوان کرد: زیرساخت‌های استادیوم‌های ایران به شدت ضعیف است و دودش در چشم باشگاه‌ها و هواداران می‌رود. قطر در عرض چند سال بالای ۱۰ ورزشگاه مجهز و حرفه‌ای در حد اروپا تأسیس کرد و با برگزاری جام جهانی تمام دنیا را شگفت زده کرد. دوحه تقریباً به اندازه یکی از محلات تهران است و این چنین در فوتبال تاریخ سازی کرد. تجهیزات آن‌ها آنقدر بالاست که در اوج گرما بهترین وسایل سرمایشی را داشتند که گرمای دوحه قابل تحمل می‌شد. اینکه خارجی‌ها به ایران می‌آیند و چمن ورزشگاه‌های ما را مضحکه عام و خاص می‌کنند جای خجالت دارد. تمام این مکافات و مصیبت‌ها به خاطر متولیان ورزش است. اگر نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی حذف شوند دلیل آن فنی نبوده بلکه همه مشکلات دلایل غیر فنی دارند. 

فنونی زاده: با این زیر ساخت هر ۴ تیم ما در آسیا حذف خواهند شد/ بزرگ‌ترین دردسر فوتبال ایران متولیان ورزش هستند/ بابت جذب چنین خارجی‌هایی باید گفت دمشان گرم

با این خارجی‌ها خیالمان راحت است

وی در ارتباط با خارجی‌های پرسپولیس، متذکر شد: ما خوشبختانه بهترین خارجی‌ها را در اختیار داریم. دیگر از آن بازیکنان بی‌کیفیت اوکراینی خبری نیست. ژوائو، العملود، اورونوف، گولسیانی و گندوز همه ما هواداران را رو سفید کردند. باید از عملکرد رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس تشکر کنیم و از همین جا بگوییم که دمشان گرم که بهترین خارجی‌ها را آوردند و طلسم خرید‌های ناموفق را شکستند. خرید گندوز خیلی به من چسبید چرا که باعث شد دروازه‌بان سابق از یاد‌ها برود و پیش خودش فکر نکند تافته جدا بافته بوده. امیدوارم بازیکنان خارجی تا آخر تیم را همراهی کنند و مسائل خارج از فوتبال باعث خروج آن‌ها نشود. هر چند ما هزینه‌های زیادی برای خرید بازیکن کردیم و می‌خواستیم در آسیا موفق باشیم که متأسفانه فعلاً به آن دست پیدا نکردیم. امیدوارم بازیکنان و کادر فنی آرامش خود را حفظ کنند و در مسابقات آسیایی با صلابت ۹۰ دقیقه را پشت سر بگذارند و نتیجه را حفظ کنند. 

نکونام در استقلال مهره سوخته شد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان درباره شرایط استقلال خاطرنشان کرد: جواد نکونام بازیکن خوبی بود، اما در دوران مربیگری نابود شد. علی رغم اینکه استقلالی بود، اما او را قبول داشتم چرا که برای فوتبال ملی زحمت کشید. زمانی که در پاس بازی می‌کرد به یاد دارم که گفتم خدا را شکر که برای تیم ملی مهره کارساز داریم. بسیاری از مربیان هرچند بازیکن خوبی بودند، اما نتوانستند مربی خوبی باشند یکی از آن‌ها نکونام بود که اکنون مهره سوخته شد. بعید به نظر می‌رسد که نکونام در خارج از کشور صاحب تیم شود و باید تا مدت طولانی از هدایت تیم‌های بزرگ فاصله بگیرد. جواد نکونام و یک سری مربی تراز اول دیگر هنگامی که از تیم‌های بزرگ خارج می‌شوند تازه می‌فهمند که چه جواهری را از دست داده‌اند. استقلال و پرسپولیس لایق بهترین‌ها هستند و امیدوارم شرایط فوتبال ایران طوری پیش برود که این دو تیم بزرگی خودشان را در آسیا نشان دهند. 

انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا