استانها > مرکزی

مشارکت ۶۲۰۰ تیم در مسابقات گل کوچک کشور جام هواداری


ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، شهرام علم عصر دوشنبه در آئین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات گل کوچک کشور جام هواداری که در شهرستان محلات برگزار شد، با اشاره به تصریح رایگان بودن آموزش و پرورش و تربیت بدنی در قانون اساسی، اظهار کرد: ورزش همگانی یکی از روش‌های مهم عملیاتی کردن بند ۳ از اصل سوم قانون اساسی ورزش همگانی است.

وی ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های همگانی به منظور انجام اقدامات بلندمدت و مؤثر با محوریت ورزش همگانی با حداقل هزینه، برگزاری رویدادها و مسابقاتی از جمله گل کوچک است که می‌تواند زمینه‌ساز احیای خاطرات گذشته نیز باشد.

علم گفت: ورزش‌هایی که به صورت روزانه در اماکن عمومی در پارک‌ها و جاده‌های سلامت برگزار می‌شود باید تبدیل به یک عادت و فرهنگ شود تا بتوان از مزایای آن در بلند مدت بهره برد چرا که انجام اینگونه ورزش‌ها، بسیاری از هزینه‌های جسمانی را کاهش می‌دهد.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به نقش ورزش‌های همگانی در کاهش آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی، تصریح کرد: تلاش می‌شود این فرآیند در ورزش همگانی پیاده سازی شود.

علم افزود: مخاطبان ورزش همگانی در کشور ۸۵ میلیون نفر هستند به همین دلیل ورزش همگانی نیازمند مدیریت همگانی است.

وی گفت: این فدراسیون و هیئت‌های زیرمجموعه آن به تنهایی نمی‌توانند به اهداف مورد نظر دست پیدا کنند و تعامل و هم افزایی سایر ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی نیز در این راستا ضروری است، مردم نیز این مطالبه را داشته باشند تا محیط‌های مورد نیاز برای ورزش‌های همگانی فراهم شود.

وی با اشاره به مشارکت ۶۲۰۰ تیم در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: حدود ۵۰۰ تیم از استان مرکزی در مسابقات حضور دارند و شهر محلات با بیشترین مشارکت کننده، رتبه اول را به خود اختصاص داده و خمین و ساوه، رتبه‌های دوم و سوم کشور را کسب کرده‌اند و امید است تا بتوان محلات را به عنوان پایتخت گل کوچک کشور معرفی کرد.

مشارکت ۶۲۰۰ تیم در مسابقات گل کوچک کشور جام هواداری

نقش هیئت ورزش‌های همگانی در سلامت و نشاط اجتماعی برجسته است

مسعود پیرایش مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این آئین گفت: شهرستان محلات در تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات در سطح کشور، پیشتاز است.

مسعود پیرایش افزود: یکی از بخش‌های مهم ورزش کشور، هیئت ورزش‌های همگانی است که نقش مهمی در سلامت و شور و نشاط اجتماعی دارد و باید مورد توجه ویژه باشد.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا