دسته‌بندی نشده

مربی لالیگایی جدیدترین گزینه هدایت استقلال؛ ولاسکوئز آخر هفته در تهران؟


گزارش|

مربی لالیگایی جدیدترین گزینه هدایت استقلال؛ ولاسکوئز آخر هفته در تهران؟

یک مربی اسپانیایی به عنوان جدیدترین گزینه هدایت تیم فوتبال استقلال مطرح شده است و باید دید آیا هدایت آبی‌پوشان را بر عهده خواهد گرفت یا نه.

خبرگزاری میزان – پس از پایان همکاری باشگاه استقلال و جواد نکونام گزینه‌های داخلی و خارجی زیادی برای نیمکت آبی‌پوشان در فضای مجازی به خط شدند، از مربیان سابق استقلال گرفته تا چهره‌های نامدار و سرشناس فوتبال اروپا.

آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو ساپینتو و فرهاد مجیدی ۳ نفر از مربیان سابق استقلال بودند که نامشان برای بازگشت به جمع آبی‌پوشان مطرح شد که همکاری با استراماچونی و ساپینتو به نتیجه نرسید. ظاهراً درخواست مالی مربی ایتالیایی فراتر از توان آبی‌پوشان بوده و از سوی دیگر حاشیه‌هایی که این مربی در جریان جدایی از استقلال به وجود آورد باعث شد این گزینه خیلی زود از روی میز کنار برود. البته گفته می‌شود قرارداد مالی این مربی با یکی از برنامه‌های تلویزیونی نیز دیگر مانع همکاری مجدد طرفین بوده است.

ساپینتو هم که خیلی زود بعد از خالی دیدن نیمکت استقلال خود را گزینه هدایت آبی‌پوشان کرد بعد از عدم دریافت چراغ سبز از تهران هدایت تیم راجا کازابلانکا مراکش را بر عهده گرفت تا او نیز تکلیفش یکسره شود.

اما هنوز تکلیف مجیدی مشخص نیست و با وجود اینکه نشان می‌دهد تمایلی برای بازگشت به استقلال ندارد و مدعی حضور در لیگ امارات است، اما در پشت پرده تلاش‌هایی برای بازگشت به نیمکت آبی‌پوشان انجام می‌دهد و حتی همانطور که خودش اعلام کرده مذاکراتی نیز با مدیران استقلال داشته است.

ژاوی گراسیا اسپانیایی و خوزه پسیرو پرتغالی دیگر گزینه‌های نیمکت استقلال بودند که با وجود موافقت اولیه برای حضور در ایران، اما توافق نهایی حاصل نشده و به نظر می‌رسد باید حضور این مربیان را هم منتفی دانست.

گراسیا ۵۴ ساله سابقه هدایت واتفورد، السد قطر، لیدز یونایتد، آلمریا، اوساسونا و روبین کازان روسیه را در کارنامه خود دارد.

پسیرو ۶۴ ساله نیز سابقه سرمربیگری در الهلال عربستان، پورتو، براگا، الشارجه امارات، الاهلی مصر و تیم‌های ملی عربستان، ونزوئلا و نیجریه را در کارنامه خود دارد که با پیشنهاد تیم ملی سنگال نیز مواجه شده و در حال مذاکره با فدراسیون این کشور نیز است.

اما جدیدترین نامی که برای هدایت استقلال مطرح شده خولیو ولاسکوئز اسپانیایی است. مربی جوانی که کارنامه به نسبت درخشانی در لیگ‌های مطرح اروپایی دارد هر چند موفق به کسب جامی نشده است، اما توانسته برای مدت‌ها در سطح اول فوتبال اروپا از جمله لالیگا و سری‌آ مربیگری کند.

هدایت ویارئال، رئال بتیس، آلاوس و رئال ساراگوسا در لالیگا و حضور در اودینزه ایتالیا و فورتونا سیتارد هلند در کنار ماریتیمو پرتغال چهره باتجربه‌ای از این مربی ۴۳ ساله در ۱۴ سال حضورش به عنوان مربی ساخته است.

ولاسکوئز بیشترین دوره سرمربیگری‌اش را روی نیمکت تیم آلکورکون اسپانیا گذرانده و ۸۲ بار هدایت این تیم را برعهده داشته است. جالب آنکه در طول ۱۴ ساله فعالیت در نقش سرمربی در تیم‌های مختلف، تجربه سرمربیگری در لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله سری‌آ ایتالیا، لالیگا اسپانیا، اردیویسه هلند و البته لیگ برتر پرتغال را به‌دست آورده، اما هیچ‌گاه در زمینه کسب جام موفق نبوده است.

ظاهراً رایزنی‌ها با این مربی وارد فاز جدی‌تری شده و حتی گفته می‌شود توافقات اولیه برای همکاری طرفین صورت گرفته و در جلسه روز گذشته هیئت‌مدیره هم نام این سرمربی جوان اسپانیایی مطرح شده است.

حتی گفته می‌شود باشگاه استقلال پیش‌قرارداد را برای خولیو ولاسکوئز ارسال کرده و قرار است این مربی اسپانیایی دو دستیار خارجی نیز با خودش به تهران بیاورد.

اگر دور پایانی مذاکرات طرفین هم مثبت پیش برود، انتخاب او به عنوان سرمربی جدید استقلال دور از ذهن نیست و شاید آبی‌پوشان تا پایان هفته جاری از سرمربی جدید خود رونمایی کنند.
انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا