استانها > خراسان شمالی

محیط زیست خراسان شمالی با ۱۷۲ مورد تخلف برخورد کرد



محیط زیست خراسان شمالی با ۱۷۲ مورد تخلف برخورد کرد

حمید فخرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۲۱ فقره پرونده متخلفان زیست محیطی مختومه شد و ۱۵۲ فقره پرونده در جریان رسیدگی است.

وی تصریح کرد: امسال ۱۱۰ مورد تعلیف غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت استان شناسایی و محیط‌بانان در این زمینه ۳۶ هزار و ۸۸۵ راس دام را مهار و با عاملان آن برخورد کردند.

وی گفت: نیمه نخست امسال از ۱۹ مورد شروع به شکار پرندگان و چهارپایان جلوگیری شد در این مدت تعداد ۲۱ مورد شکار غیر مجاز پرندگان و تعداد ۴۲ فقره شکار غیرمجاز چهارپایان کشف و شناسایی شد و ۳۰۲ مورد وحوش کشف شد.

خسارت بیش از ۲۸ میلیارد ریالی متخلفان به محیط زیست

فخرانی گفت: نیمه نخست امسال متخلفان بیش از ۲۸ میلیارد ریال به محیط زیست استان خسارت وارد کردند که در این مدت بیش از پنج میلیارد ریال ضرر و زیان وارد شده از متخلفان، وصول شده و مابقی در دست پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۹۹ مورد اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای مختلف صادر شده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم و مناطق شکار ممنوع مرزی، شمال و شمال غرب سالوک، شاه جهان، باغی و تخت ایران را مدیریت می کند.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا