استانها > همدان

ضرورت وفاق برای مبارزه با فساد و حل مشکلات معیشتی



ضرورت وفاق برای مبارزه با فساد و حل مشکلات معیشتی

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: قانون ننگین کاپیتولاسیون عزت مردم ایران را پایمال کرد و آمریکایی‌ها را همه کاره کشور کرده بود به طوری که کسی جرأت محاکمه آن‌ها را نداشت و امام راحل علیه این قانون قیام کرد و ما را عزتمند کرد.

وی اظهار داشت: ۱۸۳ سال حکومت در دو دوره قاجار و پهلوی جز خفت بارترین دوران سلطنتی در سرزمین ایران بود که در هر موقعیتی با عهدنامه‌ها و معاهده‌های مختلف بخشی از کشور را با خیانت جدا کردند.

امام جمعه نهاوند افزود: آخرین مورد آن جدایی بحرین از ایران در دوران پهلوی بود که بحرین از استان‌های ایران بود و به دشمن بخشیده شد.

وی ادامه داد: به یاری خداوند نظام مقدس اسلامی اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد که جا دارد یاد و خاطره همه شهدای گرانقدری که برای ما عزت و اقتدار آفریدند را گرامی بداریم.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: وفاق ملی جز راهبرهای امامین انقلاب اسلامی و توصیه شده توسط این عزیزان است و به معنی همه با هم و در کنار هم بودن نه همه با من بودن است.

وی ادامه داد: همه با من بودن نفاق است و باید به این مورد توجه کنیم که وفاق باید بر یک محورهایی که بر اساس اصول انسانیت بشریت و اسلام بنا شده باشد ایجاد شود.

امام جمعه نهاوند افزود: مسئولان باید بر حل مشکلات معیشتی مردم وفاق داشته باشند و در کنار هم باشند و توسط همه قوا و مسئولان با قانون درست و اجرا و نظارت مناسب باعث شوند که این وفاق در سفره مردم خودش را نشان دادند.

وی ادامه داد: وفاق بر شفافیت، کارآمدی، سلامت، دوری از فساد اخلاقی، سیاسی و عقیدتی می‌تواند بخش‌های دیگری از موضوع وفاق باشد چون یک انسانی که با انقلاب زاویه و با آرمان شهدا و امام راحل فاصله دارد چطور می‌تواند برای مردم کار کند.

حجت الاسلام محمدی گفت: کسانی که اختلاس کردند و فساد دارند نباید در مسند باشند و باید بر سر مبارزه با فساد وفاق وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: وفاق باید بر اساس محورها و بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب که آرمان‌های نظام را به زیبایی ترسیم کرده‌اند، شکل بگیرد.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به اجلاس بریکس گفت: جلسه خوبی بود و رئیس جمهور مواضع خوبی در ارتباط با غزه و جنایت‌های استکبار جهانی داشتند و وزیر خارجه هم سفرها و مواضع خوبی داشتند.

وی عنوان کرد: با وجود این مواضع خوب ولی برخی افراد در کنار دولت و به عنوان مشاوران، مواضع و اقدامات خوبی نداشتند ولی مواضع رئیس جمهور و وزیر خارجه قابل دفاع است.

محمدی اظهار داشت: استقبال خوبی از پویش ایران همدل شد و این پویش یعنی با هم باشیم و از مظلومان دفاع کنیم و مردم سراسر کشور مشارکت خوبی در این طرح داشتند.

وی گفت: فریاد دادخواهی مردم مظلوم فلسطین و لبنان بلند است و نیازمند کمک هستند و مردم متدین نهاوند نیز می‌توانند کمک‌های خود را برای مظلومان عالم ارسال کنند.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا