هنر > سینمای جهان

ستاره‌ها به توسکانی آمدند/ از ماسترویانی تا ایتن هاوک و پل شریدر



ستاره‌ها به توسکانی آمدند/ از ماسترویانی تا ایتن هاوک و پل شریدر

ارتباط فردا:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ایتن هاوک، پل شریدر، متیو موداین و کارگردان مولف سوئدی روبن اوستلوند روی فرش قرمز جشنواره فیلم لوکا راه خواهند رفت.

این رویداد در شهر زیبای توسکانی جشن سالانه خود را در تجلیل از سینمای مولف از ۲۱ سپتامبر تا ۲۹ سپتامبر برگزار کرده است.

این جشنواره که از شنبه آغاز شده و یکشنبه هفته آینده به پایان می‌رسد، بر مبنای انتخاب مدیر آن نیکولا بورلی بر سینمای سازش‌ناپذیر و نامتعارف تاکید دارد.

همچنین پوپی آواتی، اسطوره سینمای ایتالیا که فیلم ترسناک گوتیک خود «حیاط خلوت آمریکایی» را برای اولین بار در ونیز به نمایش درآورد، در این جشنواره حضور دارد. فرانچسکو کوستابیله نویسنده فیلم «فامیلیا» نیز همراه بازیگر نقش اول فیلم، فرانچسکو ققی که به تازگی در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز برنده بهترین بازیگر مرد شد، در لوکا حضور خواهند داشت.

در ۸ روزی که جشنواره لوکا به سینما می‌پردازد، ۱۲ فیلم بلند در این رقابت بین‌المللی روی پرده می‌روند که درام ایرانی «پیر پسر» ساخته اوکتای براهنی، «دختران دختر خواهند بود» از سینمای هند و مستند «موگوای- اگر ستاره‌ها صدا داشتند» درباره موسیقی از سینمای بریتانیا نیز از جمله آنها هستند.

این جشنواره همچنین با برپایی نمایشگاه «مارچلو، ضد ستاره موفق» به مناسبت صدمین سالگرد تولد مارچلو ماسترویانی نماد سینمای ایتالیا – که صاحب خانه‌ای روستایی در لوکا بود – یاد وی را گرامی می‌دارد. کیارا ماسترویانی دختر این بازیگر در کنار مادرش کاترین دونو، این نمایشگاه را روز شنبه افتتاح کردند. این نمایشگاه تا ۲۷ اکتبر برای عموم باز خواهد بود. جدیدترین فیلم این بازیگر با عنوان «مارچلو میو» به کارگردانی کریستوف اونوره که درباره رابطه کیارا با پدرش است، نیز در همین جشنواره به نمایش درمی‌آید.

در نیمه دوم جشنواره ۴ نشست با مهمانان بین‌المللی برگزار می‌شود و برخی از آنها مسترکلاس‌هایی هم برگزار می‌کنند. چهارشنبه ۲۵ سپتامبر، موداین برای صحبت درباره استنلی کوبریک و تجربه کار با وی در فیلم حماسی «غلاف تمام فلزی» درباره جنگ ویتنام در سال ۱۹۸۷ حاضر خواهد شد. موداین همچنین اولین نمایش ایتالیایی فیلم «مارتینی» به کارگردانی استیون والیس را برای نمایش دارد که در آن نقش کارگردانی را بازی می‌کند که در حال ساخت آخرین فیلمش قبل از مرگ است.

پل شریدر فیلمنامه‌نویس مشهور آثار کلاسیک مارتین اسکورسیزی مانند «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» و سازنده فیلم‌هایی چون «ژیگولوی آمریکایی» در دهه ۱۹۸۰ و «میشیما: یک زندگی در چهار فصل» در سال ۱۹۸۵ و «اوه، کانادا» محصول امسال، در ۲۶ سپتامبر میزبان یک مستر کلاس خواهد بود و جایزه یک عمر دستاورد این جشنواره را دریافت می‌کند.

۲۷ سپتامبر، ایتن هاوک مسترکلاس خود را برگزار خواهد کرد. هاوک در مورد حرفه خود از جمله «اولین اصلاح شده» محصول ۲۰۱۷ به کارگردانی شریدر، صحبت خواهد کرد و به آخرین تلاش کارگردانی خود با عنوان «گربه وحشی» با بازی دخترش مایا هاوک در نقش فلانری اوکانر رمان‌نویس، می پردازد.

روبن اوستلوند هم ۲۸ سپتامبر یک مسترکلاس برگزار خواهد کرد. وی که سازنده فیلم های «میدان» و «مثلث غم» است، یکی از ۹ کارگردانی است که ۲ بار نخل طلای کن را برده است. این کارگردان کهنه کار سوئدی جایزه پلنگ طلایی جشنواره را ۲۹ سپتامبر دریافت خواهد کرد.

در همین حال، شهر لوکا با آمفی تئاتر رومی، دیوارهای مدور و معماری قرون وسطایی و رنسانسی خود به صحنه‌ای روباز تبدیل خواهد شد تا ۲۰ کمپانی تئاتری متفاوت ۲۰ نمایش با مضمون سینما را در هر گوشه شهر اجرا کنند.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

دکمه بازگشت به بالا