استانها > گیلان

روند ثبت جهانی ماسوله با جدیت و سرعت در حال انجام است



روند ثبت جهانی ماسوله با جدیت و سرعت در حال انجام است

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، ولی جهانی شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه دومین دوره رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس در انزلی اظهار کرد: تور رالی گردشگری جهت آشنایی و معرفی بیشتر مناطق گردشگری در جهان مرسوم است و این مهم در ایران هم پا گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اهمیت مقوله گردشگری در ابعاد مختلف بیان کرد: رونق صنعت گردشگری با برپایی اردوها و تورهای گردشگری محقق می شود.

جهانی از شناسایی ۲۲۴ فرصت سرمایه گذاری گردشگری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در بخش دریا، اماکن تاریخی و مناظر کم نظیر طبیعی گیلان احصاء شده است.

وی از ورود بیش از ۴۵ میلیون نفر مسافر و گردشگر در شش ماهه نخست سال به گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آمارها بیش از ۵۷ میلیون نفر _ شب اقامت در شش ماه گذشته در گیلان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به سهم بزرگ این اداره کل در اشتغالزایی بیان کرد: بیش از ۱۷ هزار شغل در حوزه گردشگری در گیلان ایجاد شده است.

جهانی با اشاره به مراحل پایانی ثبت جهانی ماسوله اضافه کرد: روند ثبت جهانی ماسوله با جدیت و سرعت در حال انجام است و با رفع نواقص این شهر تاریخی هم جهانی می شود.

وی با اشاره به وجود جنگل های هیرکانی در گیلان افزود: صیانت و حفاظت از جنگل های هیرکانی ۵۰ میلیون ساله در گیلان مورد تاکید است.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا