دسته‌بندی نشده

رسانه‌ها امنیت روانی و آرامش را در جامعه تزریق کنند


سردار محمد طراقیه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، رسانه را ابزاری آگاهی‌بخش که آرامش را به جامعه تزریق می‌کند توصیف کرد و گفت: هیچ امری از جمله تامین ۱۰۰ درصد امنیت ممکن نیست و حتما کاستی‌هایی در انجام کارها و وظایف وجود دارد که ضمن تلاش برای کاهش آنها از رسانه‌های استان می‌خواهیم در بحبوحه تلاطم‌ها آرامش و امنیت روانی را به جامعه بازگردانند.

فرمانده انتظامی استان زنجان به مطالب مطرح شده در مورد احتمال تصرف گرده داغ زنجان اشاره و تاکید کرد: درخواست ما اعمال نظارت بر بخشی از این مکان به دلیل اشراف به اماکن نیروی انتظامی بوده بدین شرح که این منطقه در مجاورت اماکن انتظامی و امنیتی بوده که در نقاطی از آن دید کامل به مجموعه وجود دارد و  بحث مطرح در این مورد فقط و فقط نظارت است.

افزایش ۳۲درصدی آموزش راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان زنجانی

سرهنگ حبیب موسوی، رئیس پلیس راهور استان بابیان اینکه پلیس راهور با توجه به ماموریت ذاتی در امر آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای مقررات ورود پیدا می‌کند، گفت: در ۶ ماهه اول امسال با کمک مردم ۴درصد در تصادفات منجر به فوت و ۸۸ درصد درصد در تصادفات منجر به جرح کاهش داشتیم اما در تصادفات خسارتی با ۳۶درصد افزایش مواجه بوده‌ایم که بخشی از آن مربوط به افزایش قیمت‌ها و هزینه خسارتی می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های مردم، طرح‌هایی برای برخورد با شوتی‌سواران، خودروهای فاقد پلاک و توقیف خودروهای فاقد گواهینامه اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور در حوزه خدماتی نیز فعالیت داشته افزود: در مبحث آموزش ترافیکی، با ۳۲درصد افزایش آموزش در مدارس مواجه هستیم و اکثر مدارس ابتدایی در استان آموزش راهنمایی و رانندگی داشته‌ایم.

سرنگ موسوی با تاکید بر اینکه نسبت به گذشته با افزایش ۱۴درصد گواهی‌نامه آسان موتور‌سیکلت مواجه هستیم، گفت: اخذ این گواهی‌نامه در قالب معانیات، آیین‌نامه و عملی در یک روز اجرا می‌کند.

استان زنجان در حوزه پیشگیری از جرائم از استان‌های پیشرو کشور است

سرهنگ حمیدرضا قدیمی، رئیس پلیس پیشگیریاظهار داشت: در حوزه پیشگیری، در کنار بازوان توانمند قضایی، پلیس پیشگیری نیز فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری، رتبه ۳۱ راداریم که نشان برتر بودن در حوزه است و باید توجه داشته باشین که این امر نشان‌دهنده پیش‌ بودن زنجان از ۳۰ استان دیگر در سطح کشور است.

وقوع سرقت در زنجان روند کاهشی دارد

سرهنگ آدینه‌لو، رئیس پلیس آگاهی و مقابله با جرایم در ادامه نشست اظهار داشت: بر اساس وضعیت ۶ ماه ۳۳ درصد کاهش سرقت‌های مهم و ۱۷ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه عمده سرقت توسط معتادین متجاهر سارق صورت می‌گیرد ادامه داد: کشف و اشتغالزایی برای این افراد که در معرض وقوع جرم اند در کاهش سرقت در استان تاثیرگذار خواهد بود.

آدینه‌لو ادامه داد: دستگیری ۲۰۰ فقره مالخر در ۶ماهه امسال صورت گرفت که عمدتا ۱۸ تا ۲۷ سال سن دارند.

وی با بیان کاهش فاصله وقوع تا کشف توسط پلیس، استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این خصوص را عامل موفقیت بیشتر عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی همچنین راه‌اندازی مرکز پایش الکترونیکی سارقین را از مهم‌ترین اقدامات پلیس آگاهی عنوان کرد.

بخش عمده‌ موفقیت‌های پلیس مرهون تلاش‌های اهل رسانه است

سرهنگ سید احمد موسوی رییس پلیس فتا استان، رسانه‌های استان را چشم بینای جامعه برشمرد و گفت: جرایم سایبری به خاطر استفاده بیش از پیش فصای مجازی، روند صعودی سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و این اداره پلیس توانسته ۹۹ درصد جرایم را کشف کند.

وی ارزش ریالی کلاهبرداری‌های سایبری را ۱هزار و ۸۱ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۶ مورد کلاهبرداری در ۶ماهه اول دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: پرونده‌های این پلیس منحصر به استان نیست و معمولا مال‌باختگان در سطح کشورند.

وی رویکرد فتا را برجنبه پیشگیری و اطلاع‌رسانی است توصیف کرد و افزود: برای هزار و ۲۰۰ نفر آموزش صورت گرفته شده  و محتواهایی با ۱۹ میلیون بازدید نیز تولید شده است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان افزایش آگاهی و دانش عمومی مردم در خصوص استفاده از فضای مجازی را از مهم‌ترین دغدعه‌های فتا برشمرد.

به‌کار‌گیری اتباع خارجی در سرتاسر استان ممنوع است

سرهنگ محمدحیدری، پلیس امنیت عمومی احساس امنیت عمومی استان را نتیجه تلاش شبانه‌روزی در برخورد با اراذل و اوباش، توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی و ناامن کنندگان جامعه دانست و از تلاش‌های تمامی اعضای مجموعه تشکر کرد.

سرهنگ حیدری ادامه داد: بر اساس قانون حمل اتباع خارجی برای رانندگان ممنوع است، اگر بار اول باشد توقیف ۶ ماهه و برای بار دوم توقیف در دو نوبت ۶ ماهه اعمال خواهد شد و مطابق مقررات هر گونه عدم اطلاع رانندگان تاثیری در فرآیند اجرا نخواهد داشت.

وی به کارفرمایانی که از اتباع خارجی تحت عناوین مختلف استفاده می‌کنند، هشدار داد: هر گونه به‌کارگیری اتباع خارجی در زنجان نیز ممنوع بوده و برای کارفرمایان جرائمی نیز در پی خواهد داشت.

۰۹۶۳۰۰ ؛ مرکز دریافت گزارش‌های اقتصادی و قاچاق کالا

سرهنگ حسین بدری، رئیس پلیس اقتصادی استان نیز در این نشست اظهار داشت: طرح مبارزه با قاچاق و احتکار کالای اساسیو مبارزه با قاچاق سوخت با جدیت در سرتاسر استان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد : در ۶ ماهه نخست از قاچاق و خروج بیش از ۲هزارتن جلوگیری شد و با هماهنگی اداره غله به سیلو عودت داده شد.

سرهنگ بدری ادامه داد: مبارزه با جرائم اقتصادی ۷۴ درصد افزایش کشف داشتیم.

وی انهدام باند قاچاق خودروهای لوکس را یکی از بزرگترین موفقیت‌های این مرکز عنوان کرد و از مردم استان خواست تا با ارتباط با مرکز ۰۹۶۳۰۰ گزارش‌های اقتصادی و قاچاق کالا را گزارش کنند.

اعطای تسهیلات ۱۵۰میلونی به سربازان منقضی از خدمت

سرهنگ رضا مهدیلو معاونت وظیفه عمومی، با اشاره به اینکه این معاونت تامین بخشی از منابع انسانی و صدور معافیت‌های تحصیلی را برعهده دارد از اعزام منظم مشمولین وظیفه عمومی در هر دوره و ماه خبر داد.

وی ادامه داد: دبیرخانه گروه کاری مهارت تا اشتغال را برعهده داریم که امسال ۵۸۰ نفر از سربازان منقضی از خدمت برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند که این وام به میزان ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد است.

وی ادامه داد: در معافیت‌های عنایت رهبری مشمولین غایب بالای ۴۰ سال و داری ۳ فرزند معاف‌اند. همچنین مشمولان غیر غایب دارای ۲ فرزند که بالای ۳۵ سال دارند نیز از خدمت وظیفه عمومی معاف خواهند بود.

اجرای طرح آسایش در شهر در محدوده مراکز آموزشی تداوم خواهد داشت

سرهنگ رفیعی، رئیس پلیس مقابله با مواد مخدر با بیان اینکه کشفیات ۲۴ درصد افزایش داشته از تلاش‌های مضاعف در جلوگیری از توزیع این مواد در سطح جامعه خبر داد.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از توزیع مواد مخدر ۶۰۰ نفر خرده‌فروش دستگیر شده‌اند که برخی‌ها تکراری‌اند بدین صورت که چندبار بازداشت و رهاسازی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ۷ مورد طرح آسایش در شهر با اولویت محدوده مراکز آموزشی صورت گرفته و ۵ نقطه محل پاتوق معاودین پلمپ شده است.

 

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا