دسته‌بندی نشده

دیپلماسی ورزشی در استان آذربایجان‌غربی فعال شده است



دیپلماسی ورزشی در استان آذربایجان‌غربی فعال شده است

ارتباط فردا:به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در نشست صمیمی با روسای هیئت‌های ورزشی که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روند توسعه زیرساخت های ورزشی در مناطق مختلف استان در سه سال گذشته، افزود: باید زیرساخت‌های ورزشی استان را به میانگین کشوری و سپس به استانداردهای مطلوب کشوری برسانیم که لازمه این امر برنامه‌ریزی و داشتن نقشه راه مدون، هم افزایی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و بویژه ظرفیت بخش خصوصی است. 

وی همچنین با اشاره به اجرا و اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در استان در سه سال اخیر، خاطرنشان کرد: یکی از ریل‌گذاری‌های مهم در سطح کلان کشور، اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود که در این راستا نیز پروژه‌های مختلف ورزشی از جمله احداث سالن‌های ورزشی چند منظوره و سالن های ورزشی تخصصی در سطح استان اجرا و تکمیل شد.

استاندار بر ضرورت تکمیل تجهیزات لازم برای سالن‌های ورزشی و حمایت بیشتر وزارت ورزش در این زمینه نیز تاکید کرده و افزود: تنها احداث سالن ورزشی کافی نیست بلکه تجهیز سالن‌ها نیز باید در برنامه قرار گیرد تا هیئت‌های ورزشی بتوانند از تمامی ظرفیت برای تربیت ورزشکاران استفاده کنند و در این زمینه وزارت ورزش باید فعالانه عمل کند.

معتمدیان همچنین کسب مدال توسط ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف را مایه مباهات دانسته و اضافه کرد: همزمان با اجرای پروژه‌های ورزشی و توسعه زیرساختها، توسعه ورزش قهرمانی نیز مورد توجه و اولویت قرار گرفته و امروز شاهد این هستیم که ورزشکاران استان هم در رشته های انفرادی و هم در رشته های تیمی در کشور افتخار آفرینی می کنند.

وی در ادامه با اشاره به میزبانی های ارومیه در مسابقات ملی، منطقه ای و بین المللی در سه سال گذشته در رشته های مختلف ورزشی، افزود: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطوح ملی و بین‌المللی، بازتاب بسیار خوب رسانه ای و برکات بسیار زیادی برای معرفی استان داشته و امیدوارم با معرفی ظرفیتهای استان و برنامه ریزی، شاهد برگزاری مسابقات بین المللی فاخر بیشتری در رشته های ورزشی مختلف در آذربایجان‌غربی باشیم. 

استاندار آذربایجان‌غربی به برگزاری موفق مسابقات والیبال جام ملت های آسیا با حضور ۱۸ تیم و معرفی ارومیه به عنوان مهد والیبال آسیا نیز اشاره کرده و یادآور شد:  والیبال، ورزش مورد علاقه مردم این منطقه بوده و در این راستا به ارتقای زیرساختهای این ورزش توجه بیشتری باید شود و احداث ورزشگاه ۱۲ هزار نفری والیبال در ارومیه در اولویت برنامه‌های استان قرار گرفته است.

معتمدیان همچنین بر ضرورت معرفی ظرفیتهای ورزشی استان تاکید کرده و افزود: دیپلماسی ورزشی در کنار دیپلماسی سیاسی، امنیتی و اقتصادی، در اولویت استان قرار گرفته و میزبانی مسابقات مختلف ورزشی در سطوح بین المللی نیز در همین راستا صورت می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش مربی و داور در رشته‌های مختلف در کنار توسعه زیرساختهای ورزشی باید در برنامه های اداره کل ورزش و جوانان قرار گیرد، تصریح کرد: آموزش و تربیت مربی و داور، از عوامل موثر در توسعه ورزش محسوب می‌شود که در این راستا نقشه راه و برنامه مدون توسط هیئت‌های ورزشی باید تدوین شود.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت معرفی بیشتر ورزشکاران در رده های سنی مختلف از جمله نونهالان، جوانان و پیشکسوتان نیز اشاره کرده و افزود: تکریم قهرمانان، نام آوران و پیشکسوتان جامعه ورزشی در دستور کار قرار گرفته و اداره کل ورزش و جوانان با همکاری صدا و سیمای مرکز استان، ورزشکاران و قهرمانان استان در رشته های مختلف ورزشی را به مردم معرفی کنند.

معتمدیان همچنین با اشاره به آمار بالای مشارکت مردم استان در ورزش‌های همگانی، اظهار داشت: اگر به دنبال جامعه ای سالم هستیم، باید به گسترش ورزش‌های همگانی توجه شود.

در پایان این مراسم روسای هیئت های ورزشی با اهدای لوحی از حمایت های استاندار آذربایجان‌غربی در توسعه زیرساخت های ورزشی و حمایت از توسعه ورزش استان تجلیل کردند.

انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا