دسته‌بندی نشده

دلال‌ها کلاه بزرگی سر تیم‌های لیگ برتر می‌گذارند/ زمان آن رسیده مسن‌تر‌ها جای خود را به جوانان بدهند


گفت‌وگو|

دلال‌ها کلاه بزرگی سر تیم‌های لیگ برتر می‌گذارند/ زمان آن رسیده مسن‌تر‌ها جای خود را به جوانان بدهند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: آکادمی‌ها باید قوی‌تر پیش بروند وگرنه تا چندین سال آینده فوتبال ایران رو به نابودی خواهد رفت.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس و شکست مقابل السد در لیگ نخبگان آسیا، اظهار داشت: در مقایسه با استاندارد‌هایی که رقبای ما در آسیا دارند این نتایج طبیعی است و اگر آن‌ها را ببریم شاهکار کرده‌ایم. به بازیکنان و کادر فنی خسته نباشید می‌گویم که با تمام توان بازی می‌کنند. 

وی ادامه داد: از لحاظ امید گل و خلق موقعیت بازی خوبی مقابل السد ارائه دادیم، اما بازیکنان در بخش هجومی از شرایط آرمانی به دور هستند. اینکه نمی‌توانیم از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنیم و فرصت‌ها از دست می‌روند دلیلش این است که همکاری لازم بین بازیکنان انجام نمی‌شود. در هر صورت هزینه‌ای که تیم‌های عربی برای بازیکنان می‌کنند با ما قابل مقایسه نیست. متأسفانه طی چندین دوره در فصول گذشته مهاجمانی که به لیگ ایران آمدند از کیفیت خوبی برخوردار نبودند و تنها بهره آن‌ را دلال‌هایی می‌برند که چنین بازیکنان بی‌کیفیتی را به تیم‌ها تزریق می‌کنند.

ژوائو مطابق انتظارات پیش نرفت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با عملکرد بازیکنان، تصریح کرد: در اکثر نقل‌وانتقالاتی که در لیگ ایران انجام می‌شود برخی ذینفع هستند. لوکاس ژوائو متاسفانه علی رغم تعریف‌هایی که از او می‌کردند عملکرد خوبی نداشته و در بازی با السد نیز چند موقعیت جدی را از دست داد. کلاً یک موقعیت روی سر او ایجاد شد که نتوانست از آن استفاده کند. امیدوارم وزیر ورزش به برخی خرید‌ها ورود کند و وقتی یک بازیکن برای تیم خریداری می‌شود یک پاسخ مثبت به هواداران بدهد. در این مقطع اگر جواد کاظمیان را که همیشه تمرینات خود را انجام می‌دهد به پرسپولیس بیاورند از نصف بازیکنان خارجی که به ایران آمدند عملکرد بهتری خواهد داشت. 

مسن‌ترها جای جوان‌ها را گرفته‌اند

وی در این باره افزود: وقتی بازیکنی از ۳۰ سال رد می‌شود دیگر شرایط قدیم را ندارد. من وقتی ۳۰ سال را رد کردم و فهمیدم نمی‌توانم کاری انجام دهم خداحافظی کردم. اکنون می‌بینیم که چندین بازیکن ۳۰ سال را رد کرده‌اند، اما همچنان در حال بازی هستند و هیچ خروجی مثبتی ندارند. سوالم این است که طی ۲۰ سال گذشته طبق آمار چند فوروارد به فوتبال ایران معرفی شده است؟ تا وقتی بازیکنان مسن در فوتبال هستند جا برای بازیکنان جوان نخواهد بود. آکادمی‌ها باید قوی‌تر پیش بروند وگرنه تا چند سال آینده فوتبال ایران رو به نابودی خواهد رفت. به موضوعی فکر کردم که بعد از آخرین گلی که زدم چند مهاجم به فوتبال ایران اضافه شد؟

استادیوم‌های لیگ‌های دسته یک و ۲ کشورهای حوزه خلیج فارس از ایران بهتر است

اصلانیان در رابطه با دیدار بعدی سرخپوشان مقابل شمس آذر در لیگ برتر فوتبال، عنوان کرد: شمس آذر یکی از دونده‌ترین تیم‌هایی است که در لیگ برتر حضور دارد و می‌تواند شرایط را برای حریفان سخت کند. نباید این تیم را دست کم بگیریم. با توجه به اینکه زمین‌های به شدت بی‌کیفیتی داریم تمام تیم‌ها در یک سطح قرار گرفتند و بازیکنان نمی‌توانند کار‌های تاکتیکی را در زمین انجام دهند و به بازی مستقیم رو می‌آورند. طی ارتباطاتی که با بازیکنانی که به کشور‌های عربی رفته‌اند داشتم این بود که زمین چمن لیگ دسته ۱ و ۲ آن‌ها نیز از زمین‌های لیگ برتر ما بهتر است. 

حضور کریم باقری دلگرمی برای بازیکنان است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: سرمربی جدید استقلال کارنامه خوبی دارد و امیدواریم بتواند در جهت رشد و پیشرفت فوتبال ایران کمک کند. خارجی‌ها همگی هندوانه در بسته هستند و چه در استقلال چه در پرسپولیس باید عملکردشان در چند بازی مورد بررسی قرار بگیرد و سپس نقد شوند. زمانی که برانکو هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت سرمربی تیم ملی بود و با شرایط لیگ ایران آشنا بود و توانست موفق شود. خدا را شکر در پرسپولیس کریم باقری به تیم اضافه شده و می‌تواند کمک بسیار زیادی به تیم بکند. امیدوارم در ادامه در ترکیب تیم پرسپولیس پوست‌اندازی انجام شود و بازیکنان مسن کنار بروند تا از بازیکنان آکادمی به تیم تزریق شود تا اینگونه به امیر قلعه‌نویی و تیم ملی نیز کمک شود. قلعه‌نویی اکنون از ته‌دیگ دوران کی‌روش استفاده می‌کند که در ۲ سال آینده فوتبال ایران قطعاً با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. 

انتهای پیام/

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا