استانها

دریادار ایرانی: امنیت شمال اقیانوس هند را برقرار کرده ایم


ارتباط فردا:به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، امیر دریادار شهرام ایرانی‌ فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری  رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 (IMEX 2024) و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای عزیزمان، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی امنیت اقیانوس هند، رزمایش مرکب دریایی آیونز را در شمال اقیانوس هند برگزار می‌کند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان کشورهای مختلف در این رزمایش گفت: تعدادی از کشورهای عضو آیونز به‌صورت حضوری با اعزام یگان‌های شناوری و ناظر و برخی دیگر به‌صورت برخط در این رویداد مهم مرتبط با امنیت تجارت دریایی و اقتصاد جهانی حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: قطعاً در این رزمایش تجارب قابل‌توجهی را به اعضا منتقل خواهیم کرد که این بخشی از برنامه‌های ابداعی جمهوری اسلامی ایران است.

امیر دریادار ایرانی افزود: نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امنیت شمال اقیانوس هند را برای کشتیرانی و ناوگان تجاری کشور برقرار کرده‌اند و با اقتدار شاهرگ اقتصادی کشور فعال است، همچنین به تمامی شناورهایی که در این محدوده تردد دارند، در صورت درخواست کمک و یاری خواهیم رساند.

وی تأکید کرد: حضور ما در دریاها به خودی خود امنیت‌آفرین است و به‌لطف خداوند متعال، خطوط کشتیرانی در امنیت کامل قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دو کمیته امنیت دریایی و اقدامات بشردوستانه آیونز را به‌عهده دارد و به‌درستی در حال انجام آن هستیم.

انتهای پیام/+

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا