دسته‌بندی نشده

خطیر: برای برکناری من نیاز به کودتا نبود/ برکناری نکونام اشتباه است


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، به رسم هر دوشنبه، امشب هم فوتبال برتر برای بررسی مسائل یک هفته گذشته فوتبال ایران به روی آنتن رفت. اما بخش ویژه و متفاوت برنامه امشب، به باشگاه استقلال و مشکلات اخیر آن‌ها اختصاص داشت.

علی خطیر، مدیرعامل سابق استقلال که بعد از اختلاف نظرهای شدید با جواد نکونام از این تیم کنار رفت؛ در برنامه امشب، مهمان اصلی محمدحسین میثاقی بود و هیچ دور از انتظار نبود که با توجه به اختلافات او و جواد نکونام، بعد از فروکش کردن مشکلات چند روز اخیر و ابقای سرمربی آبی‌ها، بار دیگر جنجال‌های جدیدی آغاز نشود.

علی خطیر مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: ورود آدم های اشتباهی باعث این وضعیت استقلال است، یکی از اعضای هیات مدیره استقلال نمی‌دانست که داماش اصلا در لیگ برتر نیست، من خیلی برای این که استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شود تلاش کردم، آقای بهادر جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم هم خیلی تلاش زیادی کرد، فکر می‌کردیم با واگذاری به هلدینگ، استقلال دارای ساختار مدیریتی خواهد شد.

 

انتقادات تند علی خطیر از احمد شهریاری

علی خطیر در خصوص احمد شهریاری گفت: ایشان طوری صحبت می‌کنند که انگار پدرخوانده فوتبال ایران هستند و ایشان فوتبال را از انگلیس به ایران آورده اند، اگر قرار بود توسط یک شخص مدیریت شویم چرا پس هلدینگ پا پیش گذاشت؟ 

وی ادامه داد: سه هفته به پایان لیگ چه چیزی را می‌خواستید عوض کنید که کودتا کردید؟ به من می‌گفتید که کنار برو و من خودم استعفا می‌دادم، این انسان های اشتباهی هستند که تصمیمات اشتباهی می‌گیرند و برای باشگاه هزینه ایجاد می‌کنند.

افشاگری علی خطیر برای اولین بار و گلایه از جواد نکونام

مدیرعامل سابق استقلال گفت: بعد از جدایی از استقلال، یک جلسه امنیتی در سطح فوق العاده برگزار شد که من به استقلال برگردم ولی قبول نکردم چون برای خودم اصولی دارم که با شرایط مغایرت داشت، من اصلا از برکناری خودم ناراحت نشدم ولی از جمله آقای نکونام خیلی ناراحت شدم.

وی افزود: ما بیست و هفت هفته باهم کار می‌کردیم و انتظار آن جمله را از نکونام نداشتم و بعد از آن هم به خودم اجازه ندادم که پاسخ بدهم، در این سه هفته قرار بود چه کاری انجام دهید؟ با تمام اختلافی که با آقای نکونام دارم، کجای دنیا سه هفته از لیگ گذشته مربی را تغییر می‌دهند؟ چه کسی به شما حق داده است که برای استقلال این چنین تصمیم بگیرید؟ چندین هلدینگ زیر نظر پتروشیمی است و در استقلال سهام دار هستند اما هیچ کدام نماینده‌ای در باشگاه ندارند.

علی خطیر مدیرعامل سابق استقلال: فضای مجازی آفت فوتبال ایران است، اگر زمانی که  آقای اولیایی با استقلال قهرمان آسیا شدند فضای مجازی وجود داشت، به هیچ عنوان استقلال قهرمان آسیا نمی‌شد، هواداران هم مقصر وضع موجود هستند. 

نمی‌خواهم مسائل درون خانواده را علنی کنم و به باشگاه آسیب بزنم

علی خطیر مدیرعامل سابق استقلال: تنش بین کادرفنی و مدیریت تا بخشی طبیعی است، ما توانستیم با همکاری دو جانبه، به توافق برسیم و کنار هم کار کنیم، همانگونه که سه هفته مانده به لیگ برکناری من اشتباه بود، الان هم سه هفته از شروع لیگ برکناری سرمربی کار اشتباهی است، من مصوبه هیات مدیره را برای اخراج آقای نکونام داشتم ولی کسی بودم که اعتقاد داشتم او با استقلال موفق خواهد شد و او را نگه داشتم.

خطیر بیان کرد: آدم های اشتباهی، تصمیم اشتباهی می‌گیرند، الان بعد از این حاشیه های فراوان اگر استقلال در آسیا موفق نشود، آقای شهریاری پاسخگو خواهد بود؟ به هیچ عنوان! 

وی ادامه داد: فردا اگر هلدینگ تغییراتی انجام دهد از بالا تا پایین افراد عوض شوند و آقای شهریاری برود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ فقط کلی تصمیمات اشتباه برای باشگاه گرفته شده است، ایشان مگر برای حذف و منحل شدن باشگاه صبای قم پاسخگو بودند که الان پاسخی به کسی بدهند؟، تصوراتم برای واگذاری به هلدینگ خلیج فارس از بین رفت، من خیلی تلاش کردم باشگاه به هلدینگ واگذار شود تا نظمی مانند آن ها بگیرد.

مدیرعامل سابق استقلال گفت: برخی منابع کسب درآمد در فوتبال ایران قفل است، توانستیم بعد از مدت ها برای باشگاه مجوز حرفه ای کسب کنیم، فصل قبل از حضور من، استقلال روی ۵۰۰ میلیارد بسته شده بود ولی با حضور من روی ۳۵۰ میلیارد بسته شد یعنی نه تنها افزایش نداشتیم بلکه کاهش هم دادیم، ما از نظر زیرساخت هم در مسیر خیلی خوبی بودیم، اگر تنش های بین کادرفنی و مدیریت وجود نداشت، نتیجه های خیلی بهتری می‌گرفتیم.

درحال تکمیل…

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا