بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی

حمدان: پایان جنگ در غزه پیش شرط آزادی اسرای صهیونیست است



حمدان: پایان جنگ در غزه پیش شرط آزادی اسرای صهیونیست است

ارتباط فردا:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اسامه حمدان، عضو ارشد جنبش سیاسی حماس اعلام کرد پیش شرط آزادی اسرای صهیونیست، پایان جنگ و خروج نظامیان اشغالگر از غزه است.

وی خاطر نشان کرد: میانجیگران مذاکرات صلح شامل قطر و مصر به ما درباره از سرگیری تلاش‌ها به منظور استقرار صلح در غزه اطلاع رسانی کرده‌اند اما هیأت مذاکره کننده حماس براساس اصول این جنبش عمل می‌کند.

حمدان در ادامه افزود: هیأت حماس برای شنیدن پیشنهادها به قاهره رفت اما این موضوع به معنای تغییر در اصول و خواسته‌های حماس نیست. پیشنهادهای مطرح شده از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با پیشنهاد نماینده ویژه آمریکا در امور لبنان تفاوتی نداشته و هر دو در راستای منافع دشمن صهیونیستی بودند.

این عضو ارشد سیاسی حماس تاکید کرد: آنچه در نوار غزه در جریان است، یک قتل عام تمام عیار است حال چه طرح ژنرال‌ها خوانده شود و چه هر نام دیگری بر آن بگذارند. مبارزان فلسطینی در شمال نوار غزه بر ادامه مقاومت اصرار دارند و تا پای شهادت با ملت فلسطین پیمان بسته‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: کشتار و قتل عام‌ها در لبنان و فلسطین، ماهیت این رژیم را به نمایش می‌گذارد هرچند که برخی تلاش می‌کنند بر ماهیت آن سرپوش بگذارند. رژیم اشغالگر گمان می‌کند که با قتل عام و جنایت می‌تواند دستاوردی کسب کند و از این رو در توهم به سر می‌برد. گسترش و طولانی شدن جنگ به سود رژیم صهیونیستی نیست و ما قبل از اشغالگران خسته نخواهیم شد.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا