استان‌ها > آذربایجان شرقی

جهاد کشاورزی تبریز به ۲۲ هزار و ۷۰۰ بهره بردار خدمات ارائه می‌دهد



جهاد کشاورزی تبریز به ۲۲ هزار و ۷۰۰ بهره بردار خدمات ارائه می‌دهد

ارتباط فردا:به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم فرقانی روز سه شنبه در نشست سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با مدیران جهادکشاورزی شهرستان تبریز اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز به ۲۲ هزار و ۷۰۰ بهره بردار خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: سطح زراعی شهرستان تبریز ۳۵ هزار هکتار، سطح باغات سه هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح مراتع شهرستان ۱۱۰ هزار هکتار است که از این اراضی ۱۴۳ هزار تن محصولات زراعی و ۱۷ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود، اراضی کشاورزی دیم تبریز ۱۰ هزار هکتار و اراضی آبی ۲۵ هزار هکتار است.

فرقانی، تعداد دام موجود در شهرستان تبریز را ۳۰۵ هزار رأس اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۵۰ هزار واحد دام سبک است و تبریز با تولید سالانه ۸۰ هزار تن شیر رتبه دوم استان در این حوزه را دارد.

وی یادآور شد: تبریز در کشت کلزا، تولید قارچ و کشت گیاهان دارویی رتبه اول استان، در تولید شیر و مجموع فرآورده‌های دامی رتبه دوم استان و در تولید گوشت قرمز با چهار هزار و ۲۱۸ تن و تولید تخم مرغ با ۱۱ هزار و ۲۴۲ تن رتبه چهارم استان را دارد.

فرقانی با اشاره به رتبه سوم شهرستان تبریز در حوزه آبیاری تحت فشار گفت: ۳۸۴ هکتار آبیاری تحت فشار در این شهرستان اجرا شده است و ۲ پروژه در مساحت ۴۵ هکتار نیز در حال اجراست.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا