جامعه > انتظامی

توقیف ۶۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین در ۶ ماه اخیر



توقیف ۶۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین در ۶ ماه اخیر

ارتباط فردا:به گزارش خبرنگر مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ، در سومین گردهمایی مهندسی ایمنی ترافیک به اهمیت ایمنی در ترددهای شهری اشاره کرد و گفت: بیش از ۹ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند و روزانه بیش از ۲۰ میلیون سفر در این کلان‌شهر انجام می‌شود. همچنین، ۳۵۰ هزار خودرو تنها از مسیر آزادراه تهران-کرج عبور می‌کنند که اهمیت ایمنی در سفرها و رفت‌وآمدهای روزانه در پایتخت را به‌خوبی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آمار تصادفات، افزود: ۷۸ درصد تصادفات منجر به فوت در تهران، یا در حین انتقال به بیمارستان و یا پس از ورود به بیمارستان رخ داده است.

در ادامه سرهنگ احسان مؤمنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، به تشریح برخی از اقدامات پلیس راهور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ درصد از تصادفات کل کشور در تهران رخ می‌دهد، گفت: این مسئله به دلیل افزایش مهاجرت، برگزاری رویدادها و مراسم مختلف در این شهر است.

مؤمنی افزود: در طی ۶ ماه گذشته، ۶۹ بازدید مشترک با شهرداری برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز انجام شد و از ۴۵۸ نقطه شناسایی‌شده، ۶۸ نقطه حادثه‌خیز رفع شد. همچنین ۸۶ نقطه گره ترافیکی نیز برطرف شد.

وی به طرح ۲۰ اشاره کرد که به منظور کاهش تصادفات و بهبود وضعیت ترافیک به اجرا درآمده گفت: این طرح شامل ۱۲۰ مورد آمایش تابلویی در بزرگراه‌ها، ایمن‌سازی و آشکارسازی نقاط پرتصادف، و نورپردازی زیر پل‌ها در معابر اصلی بوده که تأثیر مثبتی بر کاهش تصادفات داشته است.

مؤمنی همچنین اعلام کرد: طی ۶ ماه اخیر، ۶۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین توقیف شده است، که این اقدام در راستای مقابله با تخلفات رانندگی و افزایش ایمنی ترددها صورت گرفته است.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

دکمه بازگشت به بالا