استانها > اصفهان

تمرکز جریان تبیین گر پاسخ به شبهات پیرامون محور مقاومت باشد



تمرکز جریان تبیین گر پاسخ به شبهات پیرامون محور مقاومت باشد

ارتباط فردا:به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسین راجی شامگاه دوشنبه در نشست برخط “نقش مردم در تحولات اخیر جبهه مقاومت” با اشاره به لزوم توجه و پیگیری بیانات رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه نصر پیرامون کمک همه جانبه به لبنان و رزمندگان محور مقاومت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بر همه فرض است که برای کمک به مردم لبنان اقدام کنند، فرض به کار واجب گفته می شود یعنی کاری که باید فوری انجام شود.

وی افزود: اگر اکنون به جای رهبر معظم انقلاب، امام زمان(عج) می فرمودند که این کار واجب عینی و بر همه مسلمین فرض و واجب است ما چه کاری انجام می دادیم؟

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اهمیت کمک همه اقشار مردم از کودک و نوجوان تا سالخوردگان و اهتمام به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: هنوز دیر نشده است و ما اکنون باید تکلیف خود را بدانیم و شروع به کار کنیم و حتی از کنار کارهایی که تصور می کنیم کوچک است نیز به سادگی عبور نکنیم.

وی افزود: قرائت قرآن به نیابت از رزمندگان مقاومت و دعا برای پیروزی آنها و یا قربانی کردن و کمک مالی تا نماز استغاثه به امام زمان(عج)، امروز جبهه حق به این کمک ها بسیار نیاز دارد.

مولف کتاب صعود چهل ساله بعد دیگر یاری رساندن به جبهه مقاومت را مسئله جهاد تبیین عنوان کرد و ادامه داد: در عین حال کارهای دیگری نیز وجود دارد که باید به سمت آنها برویم، به عنوان نمونه امام جماعتی که در مسجد حضور دارد خود باید روحیه استکبارستیزی را نشر دهد و از آن مهم تر جهاد تبیین است که باید انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: سه سال پیش رهبر معظم انقلاب برای یک واجب دیگر فرمود که این واجب فوری و فریضه قطعی است، لذا اولویت امروز جهاد تبیین است.

وی بروز شبهات طی روزهای آتی را دور از ذهن ندانست و گفت: از چند روز آینده شبهات پررنگ تر می شود و این شبهات پیرامون مسائل فلسطین، غزه و لبنان و ارتباط آنها با ما است و باید از اکنون بتوانیم این شبهات را برطرف کنیم و در این باره کار اثرگذار انجام دهیم.

وی اضافه کرد: امروز یکی از مهم ترین کارها جهاد تبیین است و اگر این کار انجام نشود در فضای رسانه و جنگ شناختی شکست می خوریم.

حجت الاسلام و المسلمین راجی به توطئه ها و خرابکاری های دشمن به ویژه در چند ماه گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: در پاسخ به این اقدامات، ایران به میزان خود، انتقام گرفت و به گونه ای ورود کرد که دیگران نگویند آغازگر جنگ است، هم چنان که ما هیچ گاه در صد سال اخیر به استقبال هیچ جنگی نرفتیم.

وی اضافه کرد: دشمن دائم در حال تهدید و خرابکاری است و ایران هم با صلاحدید رهبر معظم انقلاب خویشتن داری کرد، اما ما از خود دفاع خواهیم کرد و دست متجاوز را قطع می کنیم.

وی آمریکا و غرب را استاد به کار بردن اصطلاحات فریبنده به ویژه در زمینه حقوق بشرعنوان کرد و گفت: غرب اصطلاحات زیبایی مانند دفاع از حقوق بشر دارد، اما خود بمب اتم بر سر مردم می ریزد و در نهایت اظهار می کند این کار را برای صلح جهانی انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: اصطلاحات زیبایی مانند دفاع از حقوق زن از همین جنس است، در حالی که بزرگ ترین جنایات را نسبت به زنان در غرب انجام می دهند و به اسم دفاع از حقوق زن جنایت می کنند و این در حالی است که بزرگ ترین تروریست های عالم را آمریکا و اسراییل درست کرده اند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به تبیین و تشریح سیاست های آمریکا و اسراییل در منطقه برای ایجاد خاورمیانه جدید پرداخت و افزود: در زمینه چرایی و دلایل کمک ایران به محور مقاومت باید به شعار اسراییل که همان تصرف از نیل تا فرات است توجه کنیم، چرا که بر اساس این شعار ایران در نقشه اسراییل به پنج منطقه قسمت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح به دلیل قدرت شوروی در منطقه قابل اجرا نبود و با فروپاشی شوروی، اجرای طرح خاورمیانه جدید شروع شد و پس از ۱۱ سپتامبر قرار بود آمریکا در عرض ۵ سال به ۷ کشور حمله کند اما در همان ابتدا شکست خورد، زیرا ایران هسته های مقاومت را در نقاط مختلف شکل داده بود و این به معنای آن بود که ما انقلاب اسلامی را صادر کرده بودیم.

وی عنوان کرد: آمریکا از سال ۲۰۰۶ انواع جنایات را در منطقه انجام داد تا در سال ۲۰۲۰ خاورمیانه جدید شکل گیرد و این طرح ایران را قطعه قطعه می کرد و میزان هزینه ای که آمریکا در خاوریانه برای اجرای این طرح نمود ۷ هزار تریلیون دلار است، اما با همه این تلاش ها، خاورمیانه جدید با قرائت ایران شکل گرفت.

مولف کتاب صعود چهل ساله با تاکید بر شکست نقشه اول آمریکا و اسراییل در ایجاد خاورمیانه جدید تصریح کرد: اسراییل نقشه دوم خود را شروع نمود که آن عادی سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی بود، اما هم چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند” طرح عادی سازی با عملیات طوفان الاقصی از بین رفت”.

وی شکست پی در پی نظام سلطه را سبب آغاز جنگ در منطقه برای نجات از این وضعیت دانست و گفت: اگر امور اسلامی و انسانی و دفاع از مظلوم را کنار بگذاریم، منطق ایران، منطق دقیقی است و ایران نباید تجزیه شود.

حجت الاسلام و المسلمین راجی حمایت از محورمقاومت به عنوان عقبه استراتژیک برای ایران را امری ضروری و پیشگیرانه بیان کرد و افزود: کاری که دشمن به ویژه در فضای رسانه در سال های اخیر انجام داده این است که تاحدودی اعتماد مردم نسبت به برخی از مبانی انقلاب را کم کرده و در نهایت پذیرش بسیار دشوار شده است.

وی با تاکید بر تمرکز نیروهای انقلابی و نسل جوان بر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هندسه فکری هر فرد مختص خود آن فرد است و زمانی که بیانات رهبر معظم انقلاب مطالعه و بررسی شود دستگاه محاسباتی فرد به کار می افتد و وظیفه خود را سریع متوجه می شود.

مولف کتاب صعود چهل ساله خاطر نشان کرد: در حوزه انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۵۰۰ شبهه وجود دارد که ناظر بر شش محور است و باید تمرکز جریان تبیین گر روی پاسخ به این شبهات باشد.

وی افزود: اولین محور تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب و کارکردهای ایشان در این مسیر، دوم مقابله با بزک پهلوی است که تمرکز دشمن روی آن بوده، سوم تبیین دستاوردهای انقلاب، چهارم تبیین ریشه مشکلات، پنجم ارائه تصویر واقعی از کشورهای دنیا و ششم دشمن شناسی است.

انتهای پیام

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا