دسته‌بندی نشده

بهره‌گیری از همه بسترها و ظرفیت‌ها برای جذب حداکثری بازماندگان و تارکان تحصیل






به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، با هدف تحلیل و بررسی آخرین وضعیت بازماندگان و تارکان تحصیل در استان جلسه شورای آموزش و پرورش تشکیل شد.

بروشکی در این جلسه اظهار داشت: در مقوله بازماندگی از تحصیل مؤلفه‌های مختلفی تاثیرگذار هستند که از آن جمله می‌توان به فقر اقتصادی و فرهنگی، کودکان کار، مرزی بودن استان و شغل‌های کاذب، ازدواج‌های زود هنگام و مواردی از این قبیل اشاره نمود. 

وی افزود: آموزش و پرورش تلاش کرده و خواهد کرد تا با بهره‌گیری از همه توان و مقدورات زمینه بازگشت بازماندگان و تارکان تحصیل را به چرخه آموزش مهیا نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: توسعه مدارس شبانه روزی، توسعه مدارس و مراکز مهارتی و هنرستان‌ها، تقویت طرح روستا مرکزی و تخصیص اعتبارات و ردیف‌های بودجه خاص این موضوع می‌تواند در مسیر ارتقا پوشش حداکثری تحصیلی موثر واقع گردد.

بروشکی گفت: از سوی دیگر کمک، همراهی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهادهای همسو نیز می‌تواند در این مسیر تسهیلگر شرایط موجود و اهداف مورد نظر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: شرایط خاص استان سیستان و بلوچستان از ابعاد جغرافیایی، اقلیمی، مرزی بودن، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شاخص‌های مختلف به ویژه سواد و نرخ سوادآموزی تاثیرگذار است.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا