دسته‌بندی نشده

از انتصاب رئیس جدید سازمان امور دانشجویان تا کلاهبرداری موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور



از انتصاب رئیس جدید سازمان امور دانشجویان تا کلاهبرداری موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آنها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

آمار‌های عجیب کلاهبرداری با عنوان اعزام دانشجو به خارج

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با اشاره به آمار‌هایی از کلاهبرداری موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور گفت: بسیاری از داوطلبان بدون توجه به مجوز این موسسات به دام آنها می‌افتند.

محمد محمدی مسعودی، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان در رابطه با اعزام دانشجویان به خارج از کشور و صدور مجوز موسسات اعزام دانشجویی گفت: در سازمان امور دانشجویان یک کارگروه حاکمیتی داریم که متشکل از هیئت وزیران است که تصویب‌نامه‌ای دارد و در آنجا کارگر، هی شکل داده شده است که به وضعیت موسسات و کسانی که می‌خواهند در حوزه اعزام دانشجویان کار کنند، سر و سامان می‌دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: این کار گروه متشکل از ۶ وزارتخانه است، اعم از وزارت علوم، تحقیات و فناوری و وزارت بهداشت، وزارت خارجه و وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ یک نفر از شش وزارت خانه در این کارگروه هستند که رای و نظر مستقل دارند.

مسعودی در رابطه با وظیفه این کارگروه خاطر نشان کرد: این کار گروه در بحث ثبت موسسات اعزام دانشجو نقش اثر بخشی دارد یعنی افراد موسسه‌ای را بخواهند ثبت کنند باید به این کار گروه برای مجوز مراجعه کنند، علاوه بر ثبت موسسات عملکرد موسسات نظام دانشجو نیز بر عهده این کار گروه است یعنی چنانچه مجوزی را به سازمانی دهند و درصورتی که شاهد تخلف این موسسه باشند می‌توانند مجوز آن موسسه را لغو کنند.

 

/

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، سعید حبیبا را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان منصوب کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، سعید حبیبا را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان منصوب کرد. در حکم انتصاب حسین سیمایی، خطاب به سعید حبیبا آمده است.

نظر به مراتب تعهد تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان» منصوب می‌شوید.

 

/

 

جزئیات بورس‌های تحصیلی شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان اعلام شد

جزئیات بورس‌های دستگاه‌های اجرایی به نام شهید سید ابراهیم رئیسی و بورس دولت‌های خارجی به نام شهید حسین امیرعبداللهیان اعلام شد.

 به منظور تحول و هدفمندسازی نظام بورس‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور در جهت هدایت علمی مبتنی بر نیاز‌ها و اولویت‌های فرهنگی- تربیتی، آموزشی، پژوهشی و فناوری مندرج در نقشه جامع علمی کشور، تسهیل و هدفمندکردن فرآیند ادامه تحصیل صاحبان استعداد‌های برتر برای تأمین بخشی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و تأمین نیروی انسانی متخصص سایر دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات دولتی، ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و جامعه صنعتی و خدماتی در انجام پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز کشور وساماندهی مهاجرت دانشجویی و بازنگری، اصلاح، یکپارچه‌سازی، ساده‌سازی و روزآمدکردن قوانین و مقررات نظام علم و فناوری کشور و همچنین توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی «آیین‌نامه جامع اعطای راتبه تحصیلی (بورس) به دانشجویان ایرانی» ابلاغ شد.

 

/

 

زمان بازگشائی خوابگاه‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی اعلام شد

اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی در اطلاعیه‌ای شرایط و زمان بازگشایی خوابگاه برای دانشجویان واجد شرایط در نیم‌سال اول تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را اعلام کرد.

 اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی در اطلاعیه‌ای شرایط و زمان بازگشایی خوابگاه برای دانشجویان واجد شرایط در نیم‌سال اول تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:پیرو اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه مبنی بر شروع کلاس‌ها از تاریخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۳، خوابگاه‌های دانشجویی یک روز قبل از تاریخ مذکور امکان پذیرش دانشجویان را دارد.

 

/

 

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا