استانها > خراسان رضوی

آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام صادق (علیه‌السلام) بردسکن برگزار شد



آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام صادق (علیه‌السلام) بردسکن برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق علیه‌السلام بردسکن با حضور حجت‌الاسلام صالحی مقدم مدیر دفتر امور مدارس این حوزه و جمعی از علما، روحانیون، امام جمعه این شهرستان، ائمه جماعات، اساتید و طلاب، جمعی از مردم و مسئولان محلی در مدرسه علمیه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام صالحی مقدم با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام که می‌فرمایند: «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس» گفت: این روایت در دوره امامت امام صادق علیه‌السلام و در زمانی مطرح شد که جغرافیای اسلام گسترش یافته و علوم مختلف از طریق ترجمه و غیر ترجمه وارد جهان اسلام شد، به نحوی که گاهی برخی از خواص و علمای دین در فهم صحیح روایات و آیات دچار خطا و شبهه می‌شدند، و در چنین زمان و شرایطی امام صادق علیه‌السلام به یکی از شاگردان خود این حدیث را فرمودند.

وی افزود: در زمان ما نیز حجم شبهات و سوالات در فضای مجازی و حقیقی به نحوی افزایش پیدا کرده است که تطبیق این روایت برای علمای دین و طلاب مدارس علمیه به شدت کاربرد دارد و امروز امام جامعه اسلامی و مقام معظم رهبری نیز همین انتظار را از طلاب و روحانیون دارند.

مدیر دفتر امور مدارس حوزه علمیه خراسان گفت: امروز طلاب و مبلغان علوم دینی باید برای پاسخگویی به شبهات موجود در جامعه و ذهن جوانان، عزم و تلاش خود را بیشتر نمایند.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم حجت‌الاسلام محمدی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق علیه‌السلام بردسکن معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام ارزانی مدیر سابق این مدرسه تقدیر شد

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا